Začátkem letošního roku se majoritním vlastníkem United Bakeries stala lucemburská firma Moulins de Kleinbettingen. S novým majitelem došlo na rebranding. „Vzhledem k plánovanému posílení a rozšíření značky už nechceme, aby byl brand Odkolek vnímán jen jako malá pekárna Fr. Odkolek. Potřebujeme silnou značku,“ vysvětluje Petr Mlíka, marketingový ředitel United Bakeries. 

Nové logo je podle něj jednodušší, čistší a údernější. Tento brand má být totiž do budoucna hlavní značkou celé United Bakeries, ostatní firma postupně utlumí.

reklama

Dosavadní logo bylo kvůli zkratce křestního jména zakladatele pekárny Františka Serafína Odkolka „příliš personalizované“. Při změně došlo k odstranění této zkratky i horní linky nad nápisem. Do té spodní naopak přibylo „Od roku 1850“.

Staré logo:

Staré logo Odkolek

Nové logo:

Nové logo Odkolek

Upraven byl i font, který teď svým stylem odpovídá nápisům na prvorepublikových pekárnách Odkolek. Firma chce spolu se změnou více komunikovat historii značky od jejího vzniku.

Rebranding bude podpořen komunikací s hlavním sloganem „Není chleba jako chleba“. „Zákazníci za našim zbožím chodí do obchodů prakticky denně. Díky tomu se o rebrandingu dozví relativně rychle a levně. Obsah pak dodá navazující komunikace na prodejnách i v sociálních mediích,“ vysvětluje Mlíka.

V roce 2007, kdy společnost United Bakeries vznikla, se její hlavní značkou stala Delta, která zastřešovala výrobky pro masový trh. Značka Odkolek představovala řemeslné, tradičnější výrobky. Delta tak značku Odkolek co do prodejů „převálcovala“.

Vedení United Bakeries má v plánu snížení počtu značek, které kromě Odkolek a Delta představují ještě Toasttip a Cerea. Značka Toasttip má být v „blízké budoucnosti“ pohlcena Odkolkem.

Zánik časem čeká i Deltu. „Na to ale musíme zákazníky připravit. Ujistit je, že jim Odkolek nabídne ve všech ohledech stejnou kvalitu, na kterou jsou zvyklí,“ říká Mlíka. Značka Cerea se změní, ale má na trhu jako subbrand Odkolka zůstat. „Výhledově chceme, aby Odkolek zastřešoval celé naše portfolio pekařských výrobků,“ uzavírá Mlíka. 

Mění se také Penam

Vizuální změnou aktuálně prošel i největší konkurent United Bakeries, pekárny Penam, patřící do holdingu Agrofert. Na jaře bylo mírně upraveno logo značky. Na trh se nyní dostávají nové obaly výrobků, spuštěny byly nové webové stránky a na silnice vyjely stovky aut s novými polepy.

To vše provází reklamní kampaň v tisku, místě prodeje, on-line a na sociálních sítích. Klíčovým motivem jsou pekařské ruce držící pečivo a motto „Pečeno s láskou z českého obilí“.

„Pojícími prvky všech použitých vizuálů jsou i nové fonty, peče s důrazem na českost a v neposlední řadě propracovaný příběh pečiva,“ uvedla společnost Penam v tiskovém prohlášení. Příběh zobrazuje cestu pečiva od zrnka obilí až po spokojeného zákazníka.

Celý koncept vznikl v kreativním týmu Penam a byl dokončen v agentuře Klak & Son.