Česká centrála cestovního ruchu uzavřela výběrové řízení na měření turistického zájmu o tuzemské regiony. Vítězem tendru se stala výzkumná agentura GfK Czech. V příštích letech bude sbírat zpětnou vazbu od turistů, zjišovat jejich spokojenost a sestaví profily typických návštěvníků.

Během tohoto a příštího roku uskuteční GfK spolu s MindBridge Consulting celkem 34 tisíc rozhovorů ve více než 90 lokalitách rozmístěných ve všech turistických regionech České republiky. Na rozdíl od předchozích trackingů nepůjde jen o názory zahraničncíh návštěvníků, CzechTourism zajímají i zkušenosti těch domácích.

reklama

„Touto cestou získáme cenné informace například o tom, odkud návštěvníci přijeli, za jakým účelem, jaká místa navštívili či navštíví, jaký způsob dopravy a ubytování zvolili, kolik při svém pobytu utratí a za co, jaké aktivity je nejvíce zajímají a jaké typy služeb využívají, s čím byli spokojeni a kde naopak vidí problémová místa a prostor pro zlepšení,“ přiblížil TomᚠDrtina, ředitel společnosti GfK.

Podle Soni Machové, která v CzechTourismu vede marketingový výzkum, se do projektu zapojilo také Ministerstvo pro místní rozvoj nebo Český statistický úřad. „Cílem je, aby výstupy z výzkumu sloužily širšímu okruhu uživatelů a byly zdrojem dat také pro destinační společnosti působící v turistických regionech po celé České republice,“ uzavřela Machová.