Turistické a informační centrum města Brna (TIC) po roce a půl práce spustilo zcela nový web Go To Brno. Původní web, mnohými kritizovaný a vysmívaný, se rozhodlo současné vedení TIC nahradit zcela novým z grafické i obsahové stránky.

Podle ředitelky TIC Jany Janulíkové je primární cíl představit Brno jako zajímavou turistickou destinaci a přilákat do něj nové návštěvníky, uvedla v tiskové zprávě. Zároveň je web zaměřen na uživatele mobilních telefonů či tabletů.

reklama

Za kompletní inovaci webu zaplatilo město 800 000 korun. "Zpočátku jsme uvažovali pouze o modernizaci stávající verze, ale ukázalo se, že časově, finančně a hlavně funkčně bude výhodnější portál změnit od základů," uvedla Janulíková.

Změnila se struktura, obsah i grafická podoba webu. "Základním požadavkem bylo, aby se z webu stal přitažlivý komunikační nástroj, který na první pohled osloví návštěvníky z České republiky i ze zahraničí," řekla Janulíková.

Nyní dává web v záhlaví možnost kliknout na čtyři položky, které uživatele přehledně nasměrují k cíli. Buď je možné hledat, jaká místa navštívit, nebo jak Brno ochutnat v restauracích, pivnicích či kavárnách. Třetí odkaz nasměruje návštěvníka za zábavou a ve čtvrtém odkazu najde všechny praktické informace o dopravě, ubytování či o možnostech nákupu suvenýrů. Je možné jej prohlížet v češtině a v angličtině.

"Portál propaguje Brno jako město mladé duchem, s živým centrem a gastronomickou kulturou na vysoké úrovni, jako město s moderní architekturou, které nabízí zábavu, relax i noční život. Konkrétně tak k návštěvě láká klíčové skupiny návštěvníků," uvedla radní pro cestovní ruch Petra Rusňáková (ANO).

Grafika nyní odpovídá vizuálnímu stylu TIC a podle webdesignéra Jiřího Tvrdka je udělaná tak, aby příliš rychle nezestárla.

Turistický web nechala příspěvková organizace města vytvořit v době, kdy v jeho čela stála ředitelka Petra Kačírková spojená s tehdejším primátorem Romanem Onderkou (ČSSD). A byl také jedním z důvodů, proč se ji nové vedení města vzešlé z voleb v roce 2014 rozhodlo vyměnit.

Kritiku web schytal za to, že byl dlouho pouze v češtině, ač se slibovalo osm jazyků, dlouho zůstávala nedotažená mobilní verze. Později si kritiku vysloužil nekvalitní překlad, odborníkům se nezdálo ani grafické zpracování a klíčová věc - samotný obsah webu. Přitom do začátku roku 2016 stál městskou kasu dva a čtvrt milionu korun.