Poradenská společnost PwC se zeptala šéfů českých firem, jestli a jak používají sociální sítě. „Přístup k těmto moderním formám komunikace je u jejich nejvyššího vedení vlažný,“ shrnuje výsledky průzkumu.

Vede LinkedIn, kde má profil 36 procent manažerů z více než stovky oslovených firem napříč obory. Na Facebooku jich je šest procent, ještě méně jich najdeme na Twitteru – čtyři procenta.

reklama

Dvacet procent ředitelů českých podniků sociální sítě vůbec nezajímají. 44 procent uvedlo, že sociální sítě jen pasivně sledují, sami na ně nepřispívají. Vlastní blog má jen jeden ze sta manažerů.

„Důležité je třeba sociální sítě alespoň monitorovat a následně vhodně využívat při budování značky zaměstnavatele, v rámci náboru a při komunikaci. A to jak zákaznické, tak i náborové, s nastupující generací Z, která už příliš nerozlišuje mezi reálným životem a sociálními sítěmi,“ dodala za PwC odbornice na personální řízení Andrea Linhartová Palánová.

Na Twitteru vede Budník

Jiný průzkum o aktivitě manažerů na sítích zveřejnila v polovině července mezinárodní sí PR agentur Ecco International Communications. V něm se zaměřila na používání Twitteru a LinkedInu u generálních ředitelů a předsedů představenstev 20 největších společností.

Ze vzorku 20 největších českých firem podle tržní kapitalizace má osobní twitterový účet pět manažerů a 13 používá profil na LinkedIn.

Nejpopulárnějším je na Twitteru generální ředitel O2 Czech Republic TomᚠBudník s 1625 followery, následuje generální ředitel ČEZ Daniel Beneš (849).

Na LinkedIn mají z českých manažerů více než 500 followerů šéfové Českých drah, O2 Czech Republic, řetězce Makro Cash & Carry ČR a T-Mobile Czech Republic.

Také tato mezinárodní studie potvrdila, že přestože většina největších společností na světě je aktivní v sociálních médiích, jejich ředitelé se k osobní komunikaci na sítích příliš nemají.