Agentury AC&C Public Relations, PR. Konektor a jeho sesterská Konektor Social, Ogilvy Public Relations, Donath Business Media a Omnimedia byly hlavními hvězdami slavnostního večera 12. ročníku oborové soutěže Česká cena za PR.

Agentury ze skupiny Konektor získaly společně nejvíc ocenění vůbec. Obě dostaly shodně po pěti cenách, celkem tedy deset. Z toho ale jen jediné první místo. To dostal Konektor Social za projekt Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky televizní stanice HBO.

reklama

AC&C PR dostala cen „jen“ osm, z toho ovšem tři první a jedno druhé místo za „guerillový“ projekt Jedlo pre ajákov pro společnost T-Systems Slovakia, v jehož rámci lákala slovenské IT specialisty z českých firem zpátky na Slovensko prostřednictvím fiktivní rozvážky tradičních slovenských jídel.

Další první místo dostala břevnovská agentura za knihu 2036: TomᚠSedláček a hosté, soubor esejů na téma, jak budeme mít za 20 let, kterou připravila k 20. výročí českého působení společnosti T-Mobile.

Sedm cen získala holešovická Ogilvy PR. Z toho dvě byla první místa: za projekt Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys, který připravila pro energetickou společnost E.ON a za výstavu Společně pro udržitelnou budoucnost, kterou udělala pro české zastoupení nábytkářského koncernu Ikea.

Čtyři ocenění a jedno čestné uznání dostala agentura Donath Business Media legendy českého PR Michala Donátha. Dvě první a jedno druhé místo jí bylo odbornými porotami přiznáno za impozantní projekt rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově, který pod názvem Pro důstojnost zemřelých a pamě živých připravila pro nadaci Kolel Eliezer Damesek.

Ten byl také jedním z osmi žhavých kandidátů na Absolutního vítěze. Tím se ovšem nakonec stal celkem jednoznačně projekt 20 minut nad Londýnem, který pro společnost Česká mincovna připravila komunikační agentura Omnimedia.

Porotci prostě nemohli odolat citlivé prezentaci klienta na pozadí osobního příběhu a splněného životního přání válečného veterána generála Emila Bočka. Generál, který je jedním ze dvou posledních žijících českých pilotů druhé světové války, na podzim roku 2015 ve svých 92 letech vyslovil zdánlivě nereálné přání proletět se ještě jednou Spitfirem.

V létě loňského roku mu bylo díky koordinovanému úsilí agentury, klienta, partnerů, české i britské armády i historických kruhů splněno.

Ve 12. ročníku soutěže tak byla ukončena dvouletá nadvláda agentury AMI Communications, která letos získala „jen“ tři ocenění, z čehož dvě byla první místa.

Pořádající Asociace PR agentur (APRA) letos obdržela víc než 300 přihlášek. Agentury a jejich klienti soutěž obeslali 156 projekty, většinou ve více kategoriích, takže celkový počet „entries“ se vyšplhal na rekordních 310.

Nejvíc realizací do ČCPR vyslaly AMI (29), PR.Konektor a Konektor Social (26) a Bison & Rose a Native PR (po 15). Na shortlistu měly nejvíc projektů Ogilvy (14), skupina Konektor (13), AC&C a AMI (po 9) a Bison & Rose (8).

Slavnostní večer se konal jako obvykle ve 27. patře budovy City Tower na pražské Pankráci a opět ho moderoval - v tomto patrně nenahraditelný - Ondřej Hejma.

KOMUNIKAČNÍ DISCIPLÍNY
I.1. Firemní (korporátní) komunikace
Název projektu Klient Agentura
1. místo Jedlo pre ajákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo České ragby žije! Česká rugbyová unie - ČSRU PR.Konektor
3. místo Záchrana evropského ocelářství před levným dovozem z Číny ArcelorMittal Ostrava AMI Communications
I.2. Společenská odpovědnost a filantropie
1. místo Závodní TOITOIky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
2. místo Pro důstojnost zemřelých a pamě živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
3. místo P2P fundraising v praxi aneb Kohákova družina běží pro dobrou věc Nadace Via PR.Konektor
I.3. B2B
1. místo Sektival Bohemia Sekt Creative ADison
2. místo Jací jsou čeští milleniálové PR.Konektor/NMS Market Research PR.Konektor
3. místo PR Brunch PRAM Consulting PRAM Consulting
I.4. B2C
1. místo 20 minut nad Londýnem Česká mincovna Omnimedia
2. místo Milan Lego Trading Ogilvy Public Relations 
3. místo Příběhy dětské endokrinologie Eli Lilly ČR Bilý Medvěd PR
I.5. Interní komunikace
1. místo Nevysedávejte na schůzkách O2 Czech Republic O2 Czech Republic, Oliver Agency, Bison & Rose 
2. místo Finanční vzdělávání ČSOB pro školy ČSOB Bison & Rose
3. místo Škoda Hudební festival Škoda Auto Škoda Auto
I.6. Krizová komunikace
Nebylo uděleno 1., 2. ani 3. místo.
Zvláštní ocenění Krizová poezie Jiří Šalda Donath Business & Media
I.7. Digitální a sociální média
1. místo Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys. E.ON Česká republika a.s. Ogilvy Public Relations 
2. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
3. místo Buď ten, o kom se mluví. Buď Prazdroj! Plzeňský Prazdroj Inspiro Solutions
I.8. Politická komunikace, politické PR, public affairs
1. místo Jak IPM v ČR odkryl zákulisí amerických kampaní  Institut politického marketingu IPM Consulting
2. místo Hejtuj hejtmana Ladislav Okleštěk, hejtman Olomouckého kraje Ondřej Polák
3. místo Budování reputace pro Volební akademii žen KDU-ČSL KDU-ČSL
OBOROVÉ KATEGORIE
II.1. Finanční trh a finanční služby
1. místo Investujte do slunce Photon Energy Bison & Rose
2. místo #bezpecnebanky Česká bankovní asociace Native PR
3. místo Komunikační hattrick: z GE na Monetu Moneta Money Bank Ogilvy Public Relations
II.2. Spotřební zboží
1. místo Bezpečná domácnost Sapeli Fleishman-Hillard
2. místo Milan  Lego Trading Ogilvy Public Relations 
3. místo AEG - Strážci oblečení aneb jak zvýšit prodej o 200 % Electrolux ČR Doblogoo
II.3. Farmacie, zdravotnický sektor
1. místo 4 z 10 Čechů je nevěrných, jen 1 z 10 nevěrníků ale absolvuje testy na pohlavní choroby GSK AMI Communications
2. místo Benefashion pro Projekt 35 – i módní přehlídka může mít léčivé účinky Projekt 35 Ogilvy Public Relations a Benefashion
3. místo Závodní TOITOIky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
II.4. Technologie, IT
1. místo Jedlo pre ajákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo 20 let T-Mobile – žádná nuda T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
3. místo Budoucnost práce podle Microsoftu Forbes a Microsoft Bison & Rose
II.5. Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1. místo Pro důstojnost zemřelých a pamě živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
2. místo Závodní TOITOIky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
3. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - TU Ostrava Fakulta strojní
II.6. Průmysl
1. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - TU Ostrava Fakulta strojní
2. místo Razíme cestu – z horníka programátorem LMC AC&C Public Relations
3. místo Boříme technická tabu ČEZ ČEZ (in-house)
II.7. Služby
1. místo Sexuální násilí doma není tabu Persefona z.s. AMI Communications
2. místo Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys. E.ON Česká republika a.s. Ogilvy Public Relations s.r.o. 
3. místo Jací jsou čeští milleniálové PR.Konektor/NMS Market Research PR.Konektor
II.8. Zábava a sport
1. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
2. místo Národní galerie v Praze lídrem „karlovských“ oslav Národní galerie v Praze Národní galerie v Praze
3. místo České ragby žije! Česká rugbyová unie - ČSRU PR.Konektor
II.9. Přeshraniční projekty
1. místo Jedlo pre ajákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo 20 minut nad Londýnem Česká mincovna, a.s. Omnimedia s.r.o.
3. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
III.1. Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
1. místo 2036/TomᚠSedláček a hosté: sen každého zadavatele  T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
2. místo Boutiq: prezentace advokátní kanceláře nemusí být nuda Polverini Strnad Konektor Social
3. místo Slavíme 25 Rodinný pivovar Bernard Rodinný pivovar Bernard
III.2. On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
1. místo Chci pohlazení Pražský spolek ochránců zvířat VISIBILITY DIGITAL s.r.o.
2. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní
3. místo Využili jsme novinku živého přenosu na FB a napálili milion lidí AMC Konektor Social
III.3. Akce a události
1. místo Představení inovace bezkontaktního bankomatu zaměstnacům ČSOB ČSOB
2. místo Závodní TOITOIky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
3. místo Výročí T-Mobile v ČR - příběh mobilů pro sto tisíc lidí T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
III.4. Tiskové konference
1. místo Výstava IKEA Společně pro udržitelnou budoucnost IKEA Česká republika Ogilvy Public Relations 
2. místo Durex Orgasmic Event Durex, Reckitt Benckiser Creative ADison
3. místo Launch na vlnách Honoru 7 Lite Huawei Technologies (Czech) Inspiro Solutions
III.5. Sólokapr
1. místo Pro důstojnost zemřelých a pamě živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
2. místo Jedlo pre ajákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
3. místo Krizová poezie Jiří Šalda Donath Business & Media
ABSOLUTNÍ VÍTĚZ
20 minut nad Londýnem Česká mincovna Omnimedia