Minimalistický logotyp se stal základem nové vizuální identity hřebčína v Kladrubech nad Labem. Autory jsou Markéta Steinert a Vítek Škop, kteří se dali dohromady díky Vysoké škole uměleckoprůmyslové.

Patkové písmeno K s naznačenou korunkou je inspirované značkováním koní, které se používalo už za Rakouska-Uherska. "Korunka nad písmenem K je pak odkazem ke královskému původu hřebčína. Symbol jsme převzali z heraldických tradic například na lemování císařských vlajek a upravili jej do moderního stylu," vysvětluje Markéta Steinert.

reklama

Vizuální identita pro Národní hřebčín Kladruby nad Labem vznikla ve spolupráci s Ateliérem grafického designu a vizuální komunikace UMPRUM, kterého je Markéta Steinert absolventkou a Vítek Škop studentem. Dvojice spolupracuje od roku 2014, pracovala například pro Dvořákovu Prahu nebo Palác Akropolis.

Vizuální styl je doplněn černobílými fotografiemi od Patrika Boreckého a Tomáše Brabce. Černobílé pojetí má opět odkazovat na plemeno starokladrubských koní, v hřebčíně chovají vraníky a bělouše. "Vzhledem k tomu, že kladrubáci se užívali pro slavnostní spřežení a tažení císařských kočárů, fotili jsme je v typické pozici se skloněnou hlavou (tzv. na kolmici)," uvádí Patrik Borecký.

Hřebčín vznikl v roce 1579, kdy ho založil císař Rudolf II. Starokladrubští koně jsou nejstarší původní české plemeno.

Původní a nové logo hřebčína Vizuální styl Národního hřebčína v Kladrubech Nový vizuální styl hřebčína v Kladrubech Nový vizuální styl hřebčína v Kladrubech

kladruby logokladruby logo 1

Kladrubský vraník