Méně než polovina firem kombinuje při tvorbě svých strategií data z více svých zdrojů a jen 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Ukazují to výsledky průzkumu, které zveřejnila společnost Oracle.

Firmy brzdí především nedostatečné sdílení znalostí mezi týmy marketingu a prodeje. Dvě pětiny dotázaných ovšem uvedly, že změny chování zákazníků zvyšují důležitost sdílení informací mezi marketingem a prodejem, a 44 % respondentů je přesvědčeno, že užší spolupráce obou oddělení povede ke zvýšení konverzí zákazníků.

reklama

Přesto má ale více než třetina zkoumaných firem s propojením oddělení marketingu a prodeje stále problémy.

Mezi nejčastější důvody podle průzkumu patří, že týmy prodeje, marketingu a služeb zákazníkům fungují zcela nezávisle na sobě, jejich spolupráci ztěžují současné systémy a technologie nebo přímo daná firemní kultura. Tři z deseti respondentů z prodejních týmů také tvrdí, že při snaze sjednotit své cíle s cíli marketingového oddělení jen s obtížemi plní klíčové metriky. Totéž prý platí i naopak.

Průzkumu, na němž se podílely společnosti Oracle a Coleman Parkes, se zúčastnilo 800 marketingových ředitelů, obchodních ředitelů a dalších specialistů na prodej a marketing ve vyšších pozicích. Respondenti průzkumu působili ve firmách z oboru výroby, vyspělých technologií, telekomunikací a on-line prodeje.