První novou značkou je brand Occidental Hotels & Resorts. Logo Occidental Hotel a jeho vizuální styl vytvořila španělská agentura Sssit Publicitaris. Na jeho finální podobě spolupracovala i marketingová ředitelka Barcelo Hotel Group Sara Ramis a schvalovali jej zástupci třetí generace rodiny Barceló, která hotelovou skupinu s osmdesátiletou historií výlučně vlastní.

Okcident je z latiny pocházející – a nepříliš často používané – označení západního světa, jehož protějškem je známější Orient. Podle generálního ředitele hotelů Occidental v Praze Alejandro Martína Álvareze má nicméně logo tyrkysové barvy svým štíhlým bílým písmem připomínat Středomoří s jeho osvěžující lehkostí. „Jednoduché a elegantní logo symbolizuje i dostupnost nabízených služeb, byznys a komunikaci,“ uvedl Álvarez v oficiální tiskové zprávě.

reklama

Značka Occidental Hotels se nově objeví na dvou z pěti skupinou vlastněných hotelích v Česku. Barceló Praha na Praze 4 se přejmenuje na Hotel Occidental Praha, zatímco z Barceló Praha Five u Anděla bude Occidental Praha Five. Třetím hotelem Occidental v Praze je Wilson Occidental Praha v horní části Václavského náměstí, který byl ovšem loni otevřen už pod tímto názvem.

Původní název i logo si naopak podrží na turisty zaměřený luxusní Barceló Old Town situovaný v centru Prahy a také Barceló Brno Palace, který se loni stal prvním pětihvězdičkovým hotelem v jihomoravské metropoli.

Kromě značky Occidental skupina dále zavádí brandy Royal Hideway pro luxus vyžadující klientelu, Allegro pro rodinné hotely umístěné převážně v přímořských letoviscích budou a Barceló Hotel & Resorts pro městské hotely umístěné v „prémiových lokalitách“.

„Za rozrůzněním značek stojí celosvětová konjunktura, která příznivě ovlivnila i hotelový byznys,” pokračuje Álvarez s tím, že nové kategorie umožní otevírat nové prostory i v destinacích, kde již Barceló své hotely má.

V roce 1931 na Mallorce založená společnost Barceló se z rodinné firmy postupně vypracovala na jeden z největších hotelových řetězců na světě. Aktuálně má tato společnost víc než stovku hotelů ve 20 zemích. Ten první zahraniční přitom otevřela v roce 1993 právě v Praze.