Páté české největší město mění styl. Liberec chce sjednotit svoji doposud roztříštěnou komunikaci. Základem jeho nového loga je písmeno L s akcentovou stříškou (caretem), což má být symbolické ztvárnění Ještědu.

Autorem návrhu je Ondřej Zámiš, který je podepsaný například pod vizuální identitou prezentačního centra UNESCO v Kutné Hoře. Za vypracování grafického manuálu město zaplatí 315 tisíc korun. Po jeho dokončení začne být nová vizuální identita postupně uváděna do praxe.

reklama

„Chtěl jsem maximálně jednoduše vyjádřit, že město Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L. Vedle něj se v dáli tyčí ikona celého kraje, jejíž věhlas je však světový – Ještěd – typický tvar je zjednodušen na šipku ^,“ podotkl autor.

Nutno dodat, že soutěž na novou identitu Liberec vyhlásil už dvakrát předtím. V obou případech ji však kvůli malému počtu přihlášených prací zrušil. Tentokrát se město pro organizaci soutěže spojilo se sdružením CZECHDESIGN, které má s podobnými soutěžemi bohaté zkušenosti.

Do soutěže se přihlásilo 164 designérů, do druhého kola postoupili tři nejlepší. Vítězné návrhy vybírala sedmičlenná porota složená ze zástupců města včetně primátora Tibora Batthyányho a náměstka primátora Ivana Langra a odborníků na grafický design.

Logo Liberce Logo Liberce od Ondřeje Zámiše

Staré logo města:

Staré logo Liberce