Mlékárna Valašsské Meziříčí ročně prodá zboží za stovky milionů. Přesto se považuje za malou firmu a v televizi její kampaně neuvidíte. Marketingová manažerka Radka Benešová vsadila hlavně na tisk a internet.

Mlékárna je na trhu 25 let. Jak se za tu dobu její marketing vyvinul?

reklama

Já jsem ve firmě již téměř devět let. Před mým nástupem se konaly malé soutěže, připravovaly se katalogy, letáky. Pak jsme začali připravovat marketingové soutěže ve větším rozsahu, pokračovali jsme ve spolupráci s PR agenturou, vybudovali jsme B2B e-shop. Nyní se snažíme zaměřit na on-line aktivity jako Facebook, protože v dnešní době je to relevantní kanál.

Jaké konkrétní marketingové aktivity v současnosti děláte?

Momentálně nám na Facebooku dobíhá soutěž o zdravý a chutný recept pro desetibojaře Jirku Sýkoru. Soutěžící mají za úkol vymyslet zdravý recept, ve kterém figurují naše výrobky. Následně pokrm vyfotí a přidají recept na facebookové stránky Mlékárny Valašské Meziříčí.

Desetibojař Jiří Sýkora na propagační fotografii Mlékárny Valašské Meziříčí

Proč jste si vybrali ke spolupráci právě desetibojaře?

Je to sportovec, kterému zdravý způsob života a kvalitní strava nejsou cizí. Byl to dva roky dlouhý proces výběru vhodného člověka pro spolupráci s ohledem na možnosti mlékárny a omlazení komunikace. Spolupráce je třífázová, propracovaná a má pomoci propagaci kvalitních výrobků mladší generaci. Navázali jsme na tradici podpory mladých talentovaných sportovců. Už druhým rokem podporujeme soutěž moderních gymnastek TJ Vodní stavby Praha Zelený pruh, kde je patronkou Dana Morávková. Hlavním tématem je zdravý životní styl, který se správnou výživou a pohybem souvisí.

Co jiné kanály, například televize?

Jsme malá firma, nad televizí neuvažujeme. Používáme spíše tisk a on-line aktivity. V tisku se zaměřujeme na ženy s rodinami, které nakupují. Chtěli bychom zacílit i na mladší, protože starší generace nás už dobře zná.

Děláte nějaké aktivity v místě prodeje?

Nemáme prodejny a v řetězcích a maloobchodních prodejnách žádné aktivity jako ochutnávky neděláme. Každý rok připravujeme Den mléka ve Valašském Meziříčí u příležitosti Světového dne mléka, účastníme se regionálních i celorepublikových soutěží týkající se mlékárenských výrobků.

Působíte i na slovenském trhu. Děláte i tam nějaké marketingové aktivity?

Ne, jsme tam zastoupeni jen omezeném rozsahu. Soustřeďujeme se na český trh.

Jak se snažíte vymezit vůči konkurenci? Co považujete za svou výhodu?

Vyrábíme kvalitní výrobky, které mají již dlouhou tradici.

Radka Benešová

Jako marketingová manažerka společnosti Mlékárna Valašské Meziříčí pracuje devátým rokem. Předtím působila jako referentka marketingu v MP Krásno. Marketingové vzdělání získala na Vysoké škole báňské v Ostravě.

Mlékárna Valašské Meziříčí

Vznikla v roce 1992 privatizací Beskydských mlékáren. Rovným dílem ji vlastní Jana Novotná, Jiří Malina, Jaroslav Vévoda a Marie Frydrychová. Kromě mléka produkuje jogurty, dezerty a kysané výrobky. Podle výroční zprávy prodá 80 procent výrobků na domácím trhu v supermarketech a hypermarketech. Její tržby stále rostou, ze 673 milionů korun před šesti lety se vyšvihly na víc než 800 milionů v roce 2015, hospodaření skončilo ziskem přes 42 milionů korun.