Youtubeři FreeScoot a TVTwixx, kteří tvrdí, že po nich dealer BMW chtěl, aby pomlouvali konkurenční značky, s e-maily od marketingového manažera přinejmenším manipulovali. Upozornil na to programátor Jakub Bouček. Také údajný výhrůžný e-mail, který jim měl po zveřejnění aféry od manažera přijít, byl odeslán ze schránky, do níž má přístup sám FreeScoot.

Tvrzení obou youtuberů paradoxně zpochybňují přímo videa, která sami zveřejnili. Technické hlavičky e-mailů podle Boučka neodpovídají tomu, jak by měly vypadat při odeslání z Inveltu. Nesouhlasí v nich časové údaje ani IP adresa. V jednom ze záběrů na e-mailovou korespondenci je navíc při bližším pohledu vidět, že má nejspíš stejného adresáta i odesílatele.

reklama

Při detailním přiblížení a výřezu screenshotů je očividné, že má jedna ze zpráv posunuté zobrazení oproti ostatním e-mailům v seznamu. Analýza barevnosti ukazuje, že má i trochu jiný barevný podklad, by není na první pohled okem rozeznatelný.

Názorný rozbor podezřelých grafických nesrovnalostí je k dispozici v tomto albu.

Údajný výhrůžný e-mail, který měl oběma youtuberům přijít po zveřejnění kauzy, je odeslaný z adresy na Gmailu, jejíž zabezpečení je podle testu Ondřeje Matviaka ve skutečnosti spárované s telefonním číslem FreeScoota. Znamená to, že přístup do schránky má on. Do hlavičky e-mailu byla vložena fotka marketingového manažera BMW Invelt, která je volně k dispozici.

Výkonný ředitel Inveltu Pavel Baštář ve čtvrtek na dotaz MAM uvedl, že zatím nedokáže říct, jestli společnost podnikne vůči youtuberům kvůli obvinění z vyhrožování nějaké kroky. Společnost Invelt od začátku odmítá, že by s youtubery vůbec kdy spolupracovala a celou komunikaci označuje za podvrh.