Kampaň zajistí státní příspěvková organizace Zařízení služeb MZe. Předloni ministerstvo zrušilo marketingový projekt s podobným zaměřením, který měl stát 60 milionů korun bez DPH.

"Projekt bude zaměřen především na prezentaci rybí kuchyně. Chceme poukázat, že rybí maso je nejen chutné, ale především obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, zdraví prospěšné tuky, minerály a vitamíny," řekl Vít Doležálek.

reklama

Ministerstvo si například za 1,7 milionu korun na prezentace koupilo automobil, který by měl během léta objet přibližně 40 destinací. Auto by po ukončení kampaně mělo MZe dál používat. Na podzim ministerstvo chce zorganizovat troje rybářské slavnosti, počítá s návštěvou přibližně 5 000 lidí.

Kampaň byla zahájena projektem Týden s kaprem za 725 000 korun. Většina peněz šla na nákup prostoru v tištěných médiích, zbytek na natáčení reklamního spotu a online marketing.

Předloni přitom Ministerstvo zemědělství tendr na propagaci ryb zrušilo. "Původní projekt směřoval na utracení peněz například na pronájem anglického autobusu double-decker, nákupy filetovacích nožů, pepřenek či holinek," uvedl krátce po svém nástupu do funkce ministr Marian Jurečka (KDU-ČSL). Zrušený projekt podle něj představoval "nehospodárné plýtvání penězi, zejména ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na "Rybu domácí" v hodnotě 150 milionů korun prodeje ryb v zásadě nezměnily".

Podle posledních údajů se ryby předloni objevovaly na českém jídelníčku více. Spotřeba meziročně stoupla o 0,02 kg na 3,73 kg ryb na obyvatele za rok. Na talířích se více objevovaly mořské ryby (2,04 kg) než sladkovodní.

Produkce ryb v Česku předloni stoupla na 20 135 tun z 19 358 tun v roce 2013. Nejčastěji chovanou rybou je s náskokem kapr, následují býložravé ryby, lososovité ryby, dravé ryby a línové spolu se síhy. Údaje za loňský rok, které shromažďuje Rybářské sdružení ČR, ještě nejsou známé.