Cílem kampaně je naučit mladé lidi odhalit včas pravidelným a správným samovyšetřováním rakovinu prsou a varlat. Jednička českého internetu podporuje aktivity sjednocené pod oficiálním hashtagem #prsakoule jak prostřednictvím mediální kampaně, tak v rámci interní komunikace. Seznam.cz spoluprací s Loono rozšiřuje své stávající partnery, jím poskytuje podporu. Patří k nim také Nadace Terezy Maxové dětem, Zdravotní klaun, Linka bezpečí, Bílá pastelka, Dětský čin roku, ADRA a středisko Teiresiás.

reklama

"Neotřelý přístup, se kterým Loono pojímá prevenci rakoviny, a boří při něm bariéry studu a předsudků, je nám blízký. Inovace a otevřená, neformální komunikace je to, na čem stavíme firemní hodnoty i my. Navíc se jedná o tuzemskou neziskovou organizaci, takže finanční prostředky, jež získává ze své činnosti, slouží k šíření osvěty v Česku," komentuje navázání nové spolupráce Táňa Lálová, PR specialistka společnosti Seznam.cz.

Loono se od května 2014 zaměřuje na vzdělávání v oblasti prevence rakoviny u žen i můžu a pomáhá nemocným a jejich rodinám. Impulsem k jejímu založení byla osobní zkušenost jedné ze zakladatelek, čtyřiadvacetileté studentky medicíny Kateřiny Vackové, která se rozhodla o ni podělit. "Na workshopech učíme, jak rozpoznat rakovinu nejrůznějších orgánů a připomínáme, kam chodit na preventivní kontroly. Návštěvníci si sami vyzkouší nahmatat bulky na modelech prsou a varlat a naučí se správnou techniku samovyšetřování," uvedla Kateřina Vacková, zakladatelka Loona. V oblasti prevence rakoviny proškolilo Loono od doby svého založení na vzdělávacích workshopech a kulturních akcí 3 811 lidí. Z toho 18 z nich si odhalilo rakovinu včas (nebo alespoň dříve).

Osvěta se šíří i mezi zaměstnance české internetové jedničky a internetové televize Stream.cz. Jednou ze společných aktivit byla návštěva pětice mediků v pražské centrále společnosti, které se zúčastnil i šéfproducent internetové televize Stream.cz LukᚠZáhoř a reportér Janek Rubeš. Následovat budou výjezdy do regionálních poboček.