Šestý největší zadavatel reklamy na českém trhu, výrobce pracích prášků a kosmetiky Henkel ČR, má nového generálního ředitele. Stal se jím Aleš Malenka, který na pozici střídá Jaroslavu Haid-Járkovou.

„Bude pro nás důležitý nástup digitalizace, která se začíná projevovat i v oblasti drogistického zboží,“ avizuje Malenka. „Rád bych také zapracoval na zvýšení atraktivity firmy Henkel jako zaměstnavatele. Česká republika dala Henkelu hodně dobrých manažerů, kteří se uplatnili i na vysokých manažerských pozicích v zahraničí. Proto věřím, že má smysl spolupracovat s českými vysokými školami a hledat zde nové talenty.“

reklama

Malenka dosud v Česku i na Slovensku řídil divizi produktů pro péči o krásu. Předtím ji vedl také v pobaltských zemích. Pracoval i v Beiersdorfu, Avonu a Storcku.

Souběžně oznámil novou generální ředitelku pro český a slovenský trh také koncern Mondelez. Do funkce jmenoval Ivanu Tůmovou. Její předchůdce, Ludwig Askemper, se vrací do Německa, kde se bude věnovat soukromým povinnostem.

Tůmová v Mondelezu pracuje dvacet let, poslední dva roky jako finanční ředitelka. Podle tiskové zprávy se vypracovala „prostřednictvím několika pozic z oblasti finančních analýz a plánování a vedení několika klíčových integračních procesů“.