On-line obchodování učarovalo i sportovním řetězcům. Obchody Sportisimo, které v Česku provozuje sí zhruba pěti desítek prodejen se sportovními potřebami a oblečením, totiž na konci roku zprovoznila svůj první internetový obchod.

Stalo se tak prvním tuzemským obchodním řetězcem specializovaným na sport a volný čas, který má webový obchod. O internetovém prodeji, který je v Česku stále populárnější, uvažují také někteří další obchodníci se sportovním zbožím.

reklama

"Sportisimo se stává prvním významným sportovním řetězcem na českém trhu, který nabízí zákazníkům komfortní nákup z domova prostřednictvím vlastního e-shopu," píší zástupci firmy na svých internetových stránkách. Konkurenční sportovní obchody Gigasport, Intersport či Hervis v Česku zatím internetový prodej nemají.

Například Gigasport ale o prodeji prostřednictvím internetu uvažuje. "Momentálně jsme ve fázi lehkých příprav," řekl mluvčí Gigasportu David Šedivý. Dodal, že pokud se kvůli finanční krizi nějak zásadně nezmění situace na trhu, tak by Gigasport mohl internetový obchod zprovoznit letos. "Je třeba mít projekt logisticky velmi dobře připravený, aby byl na úrovni," podotkl Šedivý.

Obchody na síti kvetou

Internetový prodej je v Česku stále populárnější. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard korun. Mezi nejčastěji nakupované zboží na internetu patří elektronika a výpočetní technika.

Zřejmě největším internetovým obchodníkem na českém trhu je Alza.cz, která za rok 2008 čeká růst tržeb na tři miliardy korun. Čerstvě spojené obchody Kasa.cz a Obchodní dům.cz předpokládají obrat 2,2 miliardy korun. Na internet v posledních letech zamířily i obchodní firmy, které v Česku původně provozovaly pouze kamenné prodejny. Učinily tak například společnosti Datart či Electro World.

Češi žijí sportem

Sportisimo zprovoznilo internetový obchod v době, kdy výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity rostou. Sportující česká rodina nyní za sport ročně podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha utratí v průměru 23 220 korun, což je o 2000 korun více než předloni.

Největší podíl na těchto útratách má sportovní oblečení, které tvoří 48 procent výdajů domácností za sport. "Kolem 38 procent výdajů tvoří sportovní vybavení a deset procent výdaje za vstupenky a permanentky," uvedl Jaroslav Flídr ze společnosti Incoma Research. Téměř pět procent ze sportovních výdajů rodin představují náklady na kurzy či trenéry.

Stoprocentním vlastníkem Sportisima je společnost LV Global, za kterou stojí dvojice vietnamských podnikatelů. Předloni společnosti Sportisimo vzrostl čistý zisk na 14,9 milionu korun z 10,5 milionu o rok dříve. Tržby se v roce 2007 ve srovnání s rokem 2006 zvýšily o zhruba 250 milionů na jednu miliardu.