Michal Kříž, account director, Digital BrainCo dokáže nejvíce rozhodit fungující marketingový tým ve firmě? Odchod vedoucího, a už se jedná o brand managera, nebo přímo marketingového ředitele. V poslední době je to častý jev a troufám si říct, že nejen u našich klientů. U některých spolupracujeme už dokonce se třetím marketingovým ředitelem. Rád bych se podělil o to, co jsem se při tom naučil.

Především bych chtěl poznamenat, že konec marketingového ředitele automaticky neznamená odchod agentury. Platí to ale v případě, když se agentura stane silným partnerem klienta. Abyste toho dosáhli, musíte znát dobře firmu, její problémy, rozhodovací procesy a její zaměstnance. Jednoduše neorientujte se jen na marketingového ředitele a neřešte jen marketingovou komunikaci, ale zajímejte se třeba i o produkty a obchod. Díky tomu si můžete vybudovat roli určitého spojovacího článku i mezi jednotlivými týmy ve firmě, být držiteli know-how o společnosti. To vám pomůže udržet si důvěru, i když marketingový šéf z firmy odejde. Ostatní se na vás obracejí, protože ho můžete po nějaký čas dobře zastat, víte, na co navazujete, a znáte směřování firmy, protože jste se na jeho vytváření i podíleli.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si