Internetový obchod Notino.cz (dříve Parfums.cz) vstupuje na další evropské trhy, tentokrát do center parfumérie a módy - Itálie a Francie. Notino už letos na jaře posílilo pozici v Německu a v polovině září expandovalo do Belgie, Nizozemska a Chorvatska. Celkem tak e-shop působí v 19 zemích.

Itálie a Francie nabízejí podle firmy velký potenciál k růstu i zvyšování renomé značky v Evropě. Obrat na trhu s kosmetikou v Itálii je v přepočtu kolem 250 miliard korun, což z něj dělá čtvrtý největší kosmetický trh v Evropě. Ve Francii dosahuje zhruba 330 miliard korun a po Německu je druhým největším evropským trhem.

reklama

"Oba trhy nás nyní skutečně prověří. Věříme, že expanzi úspěšně zvládneme a budeme v příštích letech pokračovat na dalších zajímavých trzích a kontinentech," uvedl marketingový ředitel Notina Radek Ondrášík.

Notino letos koupilo 75procentní podíl v německém prodejci kosmetiky Mussler Beauty. Rodinná firma sídlící ve Stuttgartu má roční obrat kolem 320 milionů korun. Akvizice urychlila expanzi společnosti na německý trh.

Internetový obchod letos očekává nárůst tržeb na zhruba sedm miliard korun. Loni společnost zvýšila tržby o 31 procent na 5,9 miliardy korun. Notino patří mezi největší tuzemské e-shopy. Podíl Česka na celkovém obratu firmy dosahuje zhruba 20 procent.

E-shop funguje v ČR od roku 2004, do loňska pod názvem Parfums.cz. V Česku zaměstnává 1000 lidí. Zakladatelem e-shopu je Michal Zámec, podle údajů v obchodním rejstříku firmu vlastní Notino Limited se sídlem na Kypru.