Spotřeba českých domácností poroste v roce 2018 stejným tempem jako letos. Tedy o 2,4 procenta. Na konferenci výzkumné společnosti GfK Kronberg Entrepreneurial Talks 2017 to uvedl Thomas Bachl, její ředitel pro střední a východní Evropu, když nastiňoval celkové směřování trhu v tomto regionu.

Ladislav Csengeri, ředitel GfK Spotřebitelského panelu pro ČR a Slovensko, se poté zaměřil na zákaznické chování. Frekvence nákupů v oblasti rychloobrátkového zboží se snižuje, zatímco průměrná cena jednoho vzrůstá a činí 234 korun. Po řadě let se taky konečně zastavil nárůst podílu nákupů ve slevových akcích. V segmentu FMCG teď dosahuje 46 procent. Díky tomu stále patříme mezi lídry v této oblasti, protože třeba na Slovensku je to o deset procent méně.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si