Sérii článků, které se týkaly nákupu kosmetiky, ukončíme vyhodnocením faktorů, které mají vliv na rozhodnutí o nákupu. Lze konstatovat, že Češi jsou u kosmetiky relativně konzervativní. Významný vliv má zkušenost se značkou. Ta je důležitá pro 89 % nákupčích a pro 93 % žen. Je to dokonce důležitější než cena. Ta je zásadní pro 86 % lidí. Češi si u kosmetiky potrpí více na tradici než na český původ. Tradice značky je důležitá pro 59 % z nich, to, že je značka česká, ovlivní 37 % lidí. Doporučení známých, lékárníka atd. je důležité pro 73 % lidí. Podobně je tomu u akcí a slev. Ty jsou důležité pro 72 % lidí. Popis na etiketě je důležitý pro 70 % respondentů, pro muže je to méně důležitý prvek než pro ženy. Popis na etiketě řeší 64 % mužů a 78 % žen. Testy a recenze v médiích se těší velké důvěře. Rovných 60 % Čechů řeší testy a recenze v médiích, když jsme se zeptali na "doporučení" v médiích, bylo to pouze 21 %. Vyplatí se tedy komunikovat spíše vědecky a seriózně, účastnit se testů a komunikovat ověřené výsledky.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si