Chtěla bych, aby odborná veřejnost začala diskutovat o tom, co čekáme od médií, jaké je jejich poslání a kde je hranice komerce," říká Denisa Hejlová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na FSV UK.

Co vám tak vadí na současném propojování reklamy a obsahu?

Je jasné, že komerční média vydělávají na tom, že prodávají pozornost svých čtenářů inzerentům. Jenže jak klesá zájem čtenářů o tradiční formáty - tisk, časopisy i televizi -, musí se víc snažit. Média hledají, jak mediální obsah prodat, třeba v podobě bonusového obsahu, ale už to ani nedělají jako přílohy. Zatímco dřív musel píárista novináře zaujmout a ten se mohl svobodně rozhodnout, jestli něco napíše, nebo ne, dnes je to mnohem víc řízeno inzertním oddělením, které ovlivňuje obsahovou část média. A to neplatí jen u tisku, ale samozřejmě i u televizí, kde je alespoň zákonem regulován product placement.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si