Tištěné noviny nebude chtít za pár let nikdo číst. Nastupující generace média konzumuje v on-linu. Na loňské konferenci Forum Media to tvrdil Torry Pedersen, CEO a šéfredaktor norského deníku Verdens Gang, který má vlastní on-line redakci už od roku 1995. Digitál je podle něj pro média příležitostí k rozvoji, nikoliv jejich hrobníkem. "Mediální domy však musí pochopit, že způsob, jakým vyprávěly příběhy v minulosti, je pro nastupující generaci nepřijatelný," řekl Pedersen. Médium, v němž dříve Pedersen působil jako řadový novinář i výkonný editor, čelí digitální revoluci se ctí. Dvě třetiny jeho čtenářů si za on-line verzi platí. Za svou investici dostanou například rozhovor s expertkou o klesajících cenách nerostných surovin odvyprávěný srozumitelnou formou, která připomíná chat s kamarádkou na Facebooku. Ne náhodou je Verdens Gang nejčtenějším médiem v pětimilionové zemi.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si