Mladí lidé mají slušnou představu o tom, jaké profese se uplatní v současném reklamním průmyslu. Ale práce v tomto oboru je pro ně spíš druhá nebo třetí volba, když nevyjde nic jiného. Ukázal to průzkum agentury Nielsen Admosphere u lidí ve věku od 18 do 30 let, který si objednala Asociace komunikačních agentur.

Obecně reklama a komunikace nemají špatnou pověst. Třetina dotázaných zná někoho, kdo v oboru působí. Na základě jeho referencí pak dvě třetiny hodnotí obor jako zajímavý. Polovina respondentů posoudila reklamu jako atraktivní obor z hlediska vlastního uplatnění. Nejvíc atraktivní je pro mladé ženy (62 procent). V Praze a Středočeském kraji je největší zastoupení těch, pro které je práce v reklamě úplně běžná profese (45 procent respondentů). Naopak nejlepší průměrné hodnocení z pohledu budoucího uplatnění dostala reklamní branže od respondentů z vesnic.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si