Při obsazování pozic klientům do on-line marketingu máme často problém tam, kde bychom ho původně nečekali. Je jím angličtina. Sdílíme všeobecnou představu, že "mladí angličtinu umí". Mladými myslím v kontextu tohoto komentáře lidi do 35 let. A umět anglicky neznamená jen objednat si pivo na dovolené v Chorvatsku, ale pravidelně slovem i písmem komunikovat v práci.

V české e-commerce působí původně zahraniční subjekty hledající lídry, kteří přetaví korporátní vize do strategie a operativy českého prostředí, což vyžaduje nejen velmi dobrou schopnost prodat svoje myšlenky v cizím jazyce, ale také vysvětlit specifika českého zákazníka. Pravděpodobně ještě běžnějším jevem jsou e-shopy a start-upy, které vstupují do zahraničí a budují cizojazyčné týmy nebo externí spolupráce. Ani těm nestačí jenom pasivní znalost jazyka.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si