Za posledních pět let došlo k neuvěřitelnému nárůstu uživatelů mobilních zařízení, která aktuálně tvoří více než polovinu veškeré internetové komunikace. Přesto se velká část zákazníků zdráhá přes mobil nakupovat. To potvrzuje i průzkum společnosti Wolfgang Digital z druhé poloviny roku 2016. Více než polovina lidí podle něj preferuje nákup na počítači. Mnozí si potom nejsou jisti bezpečností a mají obavy z narušení soukromí. A tak zatímco používání smartphonů dramaticky stoupá ve všech zemích, konverze je v porovnání se stolními počítači obvykle čtvrtinová. Mobilní konverze je totiž v mnoha ohledech odlišná a souvisí především s chováním a kulturou kupujících v daných zemích. Není potom divu, že zatímco ve Velké Británii a v Japonsku tvoří mobilní transakce více než polovinu retailových příjmů, v Rusku a Brazílii je to méně než 25 %.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si