Tento týden se podíváme na internetovou reklamu z hlediska toho, jak je pro lidi viditelná a proč na ni klikají. Reklamy na internetu si, dle deklarace, velmi často všimne 13 % on-line populace ve věku 18-60 let, občas si jí všimne 49 % a výjimečně 26 %. Zbývajících 12 % respondentů uvedlo, že si reklamy na internetu vůbec nevšimnou. Velmi často si jí všímají spíše lidé do 35 let než starší. Nejméně všímavá skupina jsou lidé ve věku 45 let a starší. Co nejčastěji přiměje kliknout na internetovou reklamu: snaha ji zavřít (34 % on-line populace), momentální potřeba inzerovaného výrobku nebo služby (26 %), vtipný námět (15 %), soutěž (7 %), výrazná kreativa (2 %) a něco jiného (2 %). Možnost "nic, na reklamy zásadně neklikám" označilo 13 % lidí. Muži i v tomto případě odpovídali podobně jako ženy. Mnohem zajímavější jsou rozdíly v odpovědích z hlediska věku. Lidé do 35 let častěji než ostatní kliknou na reklamu, protože ji chtějí zavřít. Naproti tomu lidé ve věku 35 let a starší častěji kliknou, když je vtipný námět.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si