Osmý ročník soutěže ShopRoku zná vítěze. Tím absolutním, který si odnesl cenu kvality, je Notino. Cenu popularity získal Mall.cz. Benefičnímu e-shopu Na ovoce byla udělena cena Heureky, která soutěž pořádá. 

„Pro vítězné e-shopy je to skvělá zpětná vazba, že svoji práci dělají dobře. Označení vítěz nebo finalista Ceny kvality na webu e-shopu je zároveň dobrým vodítkem pro zákazníka v jakých e-shopech se nemusí při nákupu ničeho obávat,“ uvedl ředitel Heureky TomᚠBraverman.

reklama

Cena kvality se uděluje na základě všech přijatých recenzí a hodnocení za uplynulý rok. Nejlepšího hodnocení dosáhl e-shop Notino.cz. „Vyhodnocení vítězů probíhá na základě zkušeností a hodnocení reálných zákazníků, kteří v e-shopu nakoupili. S vítězi a finalisty mají dosavadní zákazníci jen tu nejlepší zkušenost,“ podotkl Braverman.

Mezi dalšími vítězi v jednotlivých kategoriích se umístily například e-shopy Euronics.cz, Astratex.cz a T.S. Bohemia.

Cenu popularity přidělili zákazníci svými hlasy e-shopu Mall.cz. Celkem bylo v letošním ročníku soutěže uděleno 103 882 hlasů. Hlasování probíhalo prostřednictvím internetového formuláře po dobu tři měsíce na přelomu roku. Loni byl dvojnásobným vítězem e-shop LevnéELEKTRO.cz, který však v průběhu roku musel ukončit svoji činnost.

Cenu Heureky letos od odborné poroty obdržel benefiční e-shop Na ovoce. Ten vrací zapomenuté odrůdy ovocných stromů do naší krajiny. Jeho prostřednictvím je možné zakoupit přímo strom nebo pomocí darovacího certifikátu přispět k jeho zasazení.

Češi v loňském roce utratili na internetu 96 miliard korun, a zanechali 4 miliony hodnocení a recenzí. 

Přehled vítězů: 

Název sekce Vítěz
Elektro Euronics.CZ
Výpočetní a telekomunikační technika T.S.Bohemia.cz
Móda a doplňky Astratex.cz
Krása a zdraví Notino.cz
Dětské zboží Topgal.cz
Auto-moto Autodily-Cardo.cz
Sport a fitness kupkolo.cz
Dům a zahrada uni-max
Bydlení a design Matějovský povlečení
Hobby Profizoo.cz
Zábava a volný čas eReading.cz
Erotické zboží e-kondomy.cz
Obchodní domy Mall.cz