Na přípravě jednoho dopisu se ve firmě podílí vždy více oddělení. V našem průzkumu uvádělo 62 procent respondentů, že v jejich firmě je to až sedm oddělení. To je sedm různých profesí, různých názorů a hlavně sedm různých zájmů. Ty jdou často proti sobě, a tak je na problém zaděláno dříve, než si všichni sednou k jednomu stolu.

Texty dopisů píší různá oddělení, ale nejčastěji leží tento úkol na bedrech produktových specialistů. Mají k produktům nejblíže, a jsou tak pro řadu firem logickou volbou, i když často špatnou. Z více důvodů. A produkáci jsou v tom do značné míry nevinně. Produktový specialista je hluboce ponořen do vývoje nového produktu a musí znát i produkty ostatních firem. Zná tisíce detailů a jejich souvislosti. Často je v nich doslova utopený a není pro něj snadné vybrat jeden jediný, pro klienta podstatný. Má rád všechny produkty jako své děti. A proto píše do dopisu co nejvíce informací. Chce sdělit klientovi vše. Není ale dobrým copywriterem a neumí poskládat informace do dopisu tak, aby to klienty zaujalo. Je to pochopitelné, není to jeho profese. Nemůžete to od něho chtít.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si