Jarní volba generálního ředitele České televize se blíží. O post chce soupeřit i dlouholetý mediální manažer Martin Konrád, který kandidaturu oznámil jako první.

Mnoho let jste pracoval v komerční sféře. Jak chcete tuto zkušenost zúročit v ČT?

ČT je sice veřejnoprávní médium, ale myslím, že dnes je více komerční, než by mělo odpovídat jejímu statusu. Všechny postupy, které přivedl současný management, jsou s nadsázkou řečeno z Novy. Když se dnes podíváte na ČT1, je to už v podstatě komerční kanál. Já vidím charakter ČT především v systematickém mapování života české společnosti ve všech podobách, v podpoře české kultury nebo podpoře talentů. Tohle komerční televize dělat nebudou. ČT by měla přestat kopírovat programová schémata tzv. soap oper a vrátit se k původní tvorbě s tématy každodenního života, jejichž zpracování má také uměleckou hodnotu. Sledovanosti se dá dosáhnout i jinými než komerčními postupy. Stojí to o něco více, ale proto si médium veřejné služby koncesionáři platí.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si