Evropští výrobci chtějí čím dál rychleji obměňovat obaly produktů. Vedou je k tomu marketingové strategie, akční nabídky i požadavky úřadů. Jindy je důvodem jen krátkodobá produkce limitované řady výrobků nebo nutnost přidat na obal různé bezpečnostní prvky, číslování a podobně.

Tradiční ofsetový potisk má své výhody a také je touto formou zhotovena třeba naprostá většina papírových krabiček. Kvalita je vynikající a se stoupajícím počtem vyprodukovaných obalů klesá jednotková cena. Zároveň ovšem platí, že při ofsetovém tisku je limitujícím faktorem právě minimální počet objednaných obalů. Často jich reálně musíte odebrat víc, než kolik nakonec použijete. Kvůli tomu zbytečně rostou náklady a nevyužité, ale zaplacené palety kartonů míří rovnou k recyklaci. Komplikovaná je také personalizace, která proces zdražuje a ovlivňuje i dodací lhůty.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si