Společnost Lego, která vyrábí populární stavebnice pro děti i dospělé, má ode dneška svou vlastní sociální sí i v České republice s názvem Lego Life. Česko se tak přidává k Německu, Rakousku, Spojeným státům a řadě dalších zemí, kde už dětská platforma Lego Life funguje. 

Cílem společnosti Lego Group je přinášet dětem digitální herní zážitky, které doplní a podpoří hru s tradičními kostkami Lego,“ říká Rob Lowe, hlavní vedoucí týmu Lego Life. Do českého prostředí jí uvádí z důvodu údajně vysokého zájmu mladých fanoušků.

Vznik sociální tak sítě navazuje na miliony fotek, které děti sdílely na stránkách časopisu Lego Club nebo v galerii na stránce lego.cz.

Součástí nové aplikace je emoji klávesnice s emotikony a tematické prostředí, které dětem umožňuje sdílet jejich výtvory ze stavebnic a komunikovat s dalšími fanoušky z celého světa. Se svými oblíbenými postavičkami ze světa Lego mohou děti komunikovat a nebo si vytvořit vlastní profilovou minifigurku ve 3D.

reklama

Sociální sí Lega má mít i pro uživatele jiných platforem již zažité doplňky. Uživatelé tak mají mít k dispozici personalizovaný newsfeed, který je generován na základě osobních preferencí.

Děti mohou sledovat skupiny věnované zvířatům, vozidlům, hrdinům, konkrétním Lego tématům, sezónním aktivitám nebo lokálním tématům, která jsou pro ně zajímavá.  „Lego Life je platformou, kde děti a teenageři mohou své modely a s nimi spojené příběhy sdílet s publikem, které si zaslouží,“ dodává Rob Lowe.

Aplikace má být k dispozici dětem do 13 let. Z řady důvodů je tak velkou otázkou samotná bezpečnost dětí na sociální síti. Společnost Lego však tvrdí, že bezpečnost dětí na síti umí zajistit. Obsah na síti je moderovaný a monitorovaný a na síti nejsou sdíleny žádné osobní informace.

Jména jsou generována prostřednictvím generátoru náhodných jmen a profilové fotografie jsou obrázky minifigurek. Aplikace navíc splňuje zásady digitální bezpečnosti a standardů organizace UNICEF.