Slevy se staly hlavním tématem letošního Retail Summitu. Proč se více než 50 procent spotřebního rychloobrátkového zboží v Česku prodá ve slevě? Je na vině vysoká koncentrace obchodních míst, či malá kupní síla obyvatelstva? Proč jsou slevy stále častější, ale i stále vyšší? Spousta otázek, spousta názorů, nicméně bez návrhů konkrétního řešení.

Možná stojí za to podívat se na tuto problematiku z pozic zainteresovaných skupin. Už jen proto, že každá z nich má úplně jiný cíl. Maloobchodníci slevy využívají ve snaze nalákat zákazníky do prodejen. Jejich komunikace je u nás v naprosté většině případů postavena pouze na výhodných cenách. Je logické, že čím větší nabídne maloobchodník slevu, aby odlákal nakupujícího od své konkurence, tím více si ujídá i z budoucích prodejů výrobků za běžné ceny. I proto se řetězce již několik let pohybují na hraně rentability. Nicméně spotřebitel očekává, že u tohoto maloobchodníka vždy najde tyto dobré nabídky. A proto se vrací.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si