Máte svůj kanál o reklamě na YouTube. Proč jste s tím začal?

Měl jsem předtím blog s názvem Mladý kreativec, kde jsem psal o marketingu. Blogů na toto téma přibývalo a mně postupem času chyběla motivace pro psaní. Pak se rozběhla vlna vlogerů. Lidé si zvykli konzumovat tento typ obsahu, takže jsem chtěl být součástí tohoto trendu a využít efektivity tohoto formátu. Prvotní motivací bylo určitě self promo mojí osoby jako kreativce.

Kdo tento vlog sleduje?

Většinou jsou to lidé z mediální branže či reklamních agentur. Nebo také lidé, kteří se točí kolem webu: webdesignéři nebo programátoři. Velkou část tvoří i studenti marketingu. Těm imponuje "kamarádská" forma předávání informací. Občas tam zabloudí člověk reklamou nepolíbený a napíše mi: "Přestaň mudrovat a radši si najdi dobrou práci".

Dostal jste i nabídku na komerční spolupráci na vlogu?

Ne. Já nemám obrovská čísla sledovanosti a nejsem pro značky zas až tak atraktivní. Ale reklamní trh je tu velmi malý. Pokud vím, že si moje video přehraje 200 lidí, kteří jsou z reklamy, tak je to úplně dostačující. Nepotřebuji mít statisíce odběratelů, když vím, že pro mě je relevantních všeho všudy 5000 lidí.

V novoročním vlogu jste předvídal, že rok 2017 bude ve znamení osobností prezentujících značky. Jak jste to myslel?

Sleduji i v zahraničí, že lidé jsou přesycení komunikací značek směrem k nim. Do popředí vystupují osobnosti, které se stávají tváří značky. My tu máme knihkupectví Martinus a Michala Meška. Je to odborník, a když se řekne Martinus, lidé si představí jeho. Firmy si budou hledat interní ambasadory, jejichž komunikace je vnímaná pozitivněji, než když na ně bude mluvit jen značka s logem.

Na vlogu jste se vyjadřoval v tom smyslu, že slovenský marketingový časopis Stratégie neplní dobře svou úlohu. Jaká by to měla být?

Kvalitní informace a obsah jsou základ. Někteří z marketérů si nepřečtou AdAge nebo AdWeek a spoléhají jen na informace v časopise. I když nejsme velký trh, obsah by měl být psaný profesionálním stylem a měl by poskytovat přidanou hodnotu. Pokud má médium na trhu monopol, mělo by se stát výkladní skříní této branže a edukovat, to dělá teď málo.

Jak vidíte úroveň českého a slovenského digitálního marketingu?

Já osobně to vnímám jako jeden trh. Mám pocit, že v Česku jsou častěji kampaně postavené na datech a jsou profesionálnější z pohledu výkonnostního marketingu. Na Slovensku je to více postaveno na kreativitě a nápadu. Přijde mi, že slovenské reklamy jsou hravější.

reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si