Podle Michala Vrátného, šéfinstruktora sítě tělocvičen Železná koule, současný fitness marketing lidi od cvičení spíš odradí. Sám tak v rámci svého podnikání, ve kterém využívá zejména železné koule s madlem, respektive kettlebelly, razí cestu propagace, která se má tvářit přirozeně. I kvůli tomuto bezprostřednímu přístupu si v rozhovoru tykáme.

Čím jsi odstartoval komunikaci Železné koule? V Česku se zatím jedná o poměrně neobvyklý způsob cvičení.

Jakmile jsem zjistil, že o tenhle druh cvičení trochu roste zájem, zaregistroval jsem doménu Železnákoule.cz a rozjel vlastní blog. Nechtěl jsem psát články zaobalené do zbytečných formalit. Psal jsem stylem, jako kdybych byl s kamarádem na pivu. Tenhle druh obsahu vytváříme stále.

Michal Vrátný, provozovatel fitcentra Železná kouleVaše první větší marketingová kampaň byla na Fajn Radiu. Co vám to přineslo?

Šlo o to, že jsme dali dohromady několik lidí z Fajn Radia, včetně programového ředitele, a nechali jsme je projít naším transformačním programem Amazing 12. Seriál jsme nazvali Fajn výzva. Každý týden jsme točili vtipné video a dávali v něm tipy, jak cvičit. Účastníci Fajn výzvy ten vývoj průběžně hodnotili. Největší efekt mělo, že obsah sdílelo na internetu i samotné Fajn Radio. On-line efekt byl zásadní. Mělo to velký dopad i z hlediska brand awareness. Měli jsme i plnění v podobě spotů, reklam, dával jsem jim i několik rozhovorů.

Propagovali jste se nějak i před kampaní v rádiu?

Šlo hlavně o PR výstupy v podobě rozhovorů. Největší pozitivní dopad ze všech, které jsem poskytl, mělo vystoupení v DVTV z předminulého roku. Dodnes se k nám hlásí lidé, kteří řeknou, že mě viděli právě tam, a proto se o nás začali zajímat. Krátce poté, co jsem v DVTV byl, se nám zaplnila kapacita tělocvičen.

Řekl bys, že u tebe PR nahrazuje reklamní kampaně?

Rozhodně. V našem marketingu chceme, aby byl vidět nᚠcharakter a autenticita. Místo anonymního billboardu raději vylezu ven a budu o těch věcech mluvit.

Změnili jste od té doby, kdy proběhly první rozhovory, vᚠobsah na sítích?

Pokračovali jsme v zavedeném režimu, pravidelně jsme plnili Facebook. Na přelomu let 2015 a 2016 jsme se rozhodli jít novou cestou, většinu komunikace jsme opřeli o příběhy lidí. Třeba o tom, že Franta Vomáčka má bolavá záda, chce zhubnout a být zdravý. Začali jsme sdílet, jak jsme s ním pracovali a jaký je jeho postup.

Čím se tedy obecně liší vᚠmarketing od komunikace klasických fitek?

Nabízíme alternativu pro lidi, kteří si uvědomují, že se mají o sebe starat, ale je jim naprosto cizí běžná kultura fitek, se kterými si nemůžou vybudovat osobní vztah. Mají strach, že kdyby šli do klasické posilovny, tak na ně ostatní budou koukat skrz prsty. Nic jim neříká ani marketing naolejovaných těl bez obličejů a fotek namakaných borců. To u nás nerazíme, naopak si z toho děláme v naší komunikaci legraci. Nemáme v tělocvičně plakáty steroidových obrů; spíš plakáty komiksových superhrdinů, což se víc kryje s obvyklými koníčky naší klientely.

Je něco, co ti vyloženě vadí na současném fitness marketingu?

Jedním z největších problémů segmentu fitness je zašpiněnost falešným marketingem a protichůdnými informacemi. Je absolutně nefér a zavádějící předem slibovat lidem výsledky v číselných hodnotách, což některé firmy dělají.

V čem je podle tebe hlavní rozdíl mezi tím, co poskytujete vy, a tím, co poskytuje běžné fitko?

Klasické fitko je odosobněné. Nabízí členství, pronájem vybavení a to je všechno. Zaplatíš a jdeš použít jejich náčiní. A to my neděláme. U nás ani není možnost, že bys přišel, zaplatil sis vstup a sám cvičil. Veškerá cvičení, na která se k nám chodí, jsou vždycky vedená trenérem. Nepůjčujeme vybavení, ale prodáváme koncept a know-how. Samozřejmě ne všichni tohle ocení.

A kdo to ocení? Je vaše cílová skupina něčím specifická?

Naše cílová skupina jsou lidé, kteří se pohybují například v marketingu, IT, kreativě, designu a podobně. Jsou schopni něco ocenit. Raději si koupí iPhone než smartphone za tři tisíce. Vidí v těchto věcech přidanou hodnotu a jsou ochotni do toho dát peníze.

Co tě vedlo k rozhodnutí, že nepůjdeš cestou klasického mediálního nákupu?

Vzhledem k tomu, co děláme, mi to přijde neefektivní. Raději řeším obsah a datovou analytiku. Daleko radši napíšu článek o skutečném příběhu z našeho prostředí, hodím ho na facebookovou stránku a podpořím placenou reklamou. Zacílení reklam a datovou analytiku řešíme dost podrobně.

Dokument bez názvu

Tady končí ukázka zdarma. Chcete číst dál?


Pokud máte předplatné, přihlaste se do svého účtu a dočtěte si rozhovor.

Nemáte předplatné a chcete si dočíst rozhovor?

NEBO

  • objednejte si papírový výtisk až do schránky. Pošlete prémiovou SMS ve tvaru MAM JMENO PRIJMENI ULICE C.P. OBEC PSC na číslo 902 11. Cena je 75 Kč. Podrobnosti najdete zde. Pozor, číslo 1-2/2017 je možné objednat od 9. do 22. ledna.

Fitness s kettlebellem
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si