Hromadí se vám doma věci, které byste rádi prodali, ale nemáte čas na jejich focení a vystavování na internetu? Už pár let tyto problémy řeší služba BazaRobot z Hradce Králové. Zboží odveze, vyzkouší, nafotí a vydraží přes portál Aukro. Stejný provozovatel se pak ukrývá i pod značkou Aukrobot.

Od srpna na trhu přibyla konkurence: HyperOdvoz společnosti HyperMedia. Jako svou hlavní cílovou skupinu uvádí maminky, manažery a firmy. Nepotřebné zboží nabídne především přes vlastní portál HyperInzerce, jinak je ale princip fungování stejný. Kurýr odveze zboží, tým ho nafotí, prodá a výnos po odečtení provize pošle na účet zákazníka.

reklama

Výše odměny se liší podle sumy, za kterou se věci prodají. Celkem je stanoveno pět pásem, nejdrហvyjde prodávání hodně levných věcí. Z prodejní ceny do dvou tisíc korun si HyperOdvoz vezme 35 procent. Další procenta si případně strhne portál Aukro, pokud se bude zboží prodávat i přes něj.

"Zboží sami na místě vyzvedneme a zabalíme, přičemž nehraje roli žádný limit jeho váhy či rozměrů," uvedla Andrea Winklerová, manažerka projektu HyperOdvoz. Takto kompletní servis ale platí jenom pro Prahu a Středočeský kraj, ve zbytku republiky musí prodávající zboží zabalit sám a dodržet podobná omezení jako u BazaRobota: váhový limit 20 kg a maximální délku dva metry.

Logisitické potřeby HyperOdvozu by mělo pokrýt přes 3000 metrů čtverečních moderně vybavených skladových a kancelářských prostor v areálu společnosti Tescoma u dálnice D1.