Mediální agentura Starcom Mediavest Group Praha si  na svém facebookovém profilu celkem razantním způsobem stěžuje na to, že na 68 sloupech veřejného osvětlení na Evropské ulici, které má v dlouhodobém pronájmu její klient Samsung, se místo jeho komunikace v době návštěvy čínského prezidenta objevily "česko-čínské vlajky". 


"Jménem klienta jsem k převěsu opakovaně nedali souhlas. Plochy jsou totiž na sloupech, které jsou v majetku města, a musely být uvolněny pro jeho vlastní potřeby. Aniž by nás kdokoli informoval, že skutečně budou zabrány, přestože jsme s tím nesouhlasili," uvádí se na profilu agentury ve statusu pod titulkem Ne aroganci moci.

reklama

"Prezident ČLR odjede a na reklamní plochy se zase vyvěsí Samsung. Ale ta pachu arogance moci, ta tu s námi zůstane," uzavírá svůj status agentura.

"Náhrada už nám byla nabídnuta, nyní řešíme s klientem, zda mu připadá dostatečná. Ale finance jsou v tuto chvíli bezpředmětné – pro nás je to důležitá kampaň a nejsme klientovi schopni garantovat služby, které si zaplatil," uvedla pro server Aktuálne.cz ředitelka agentury Martina Říhová. 

Mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman uvedl, že plochy na veřejném osvětlení pronajímá prostředník, připustil ale, že město kvůli reklamě na jeho sloupech veřejného osvětlení oslovila čínská ambasáda. "Magistrát s umístěním reklamy souhlasil, nicméně na akci se nijak nepodílí," dodal Hofman pro Aktuálně s tím, že podle jeho informací platila vlajky Smíšená česko-čínská komora vzájemné spolupráce, kterou řídí někdejší ministr obrany Jaroslav Tvrdík.