"Samsung využil v reklamě na televizory v New York Times Pelého dvojníka. Podali jsme žalobu," tvrdí pro Independent Pelého advokát Fred Sperling. V reklamě se objevil starší muž černé pleti. Pelé prý s jihokorejským výrobcem jednal o partnerství v roce 2013, k žádnému výsledku však nikdy nedošlo.

reklama

Soud tvrdí, že reklama mate spotřebitele. Pelé usiluje o náhradu školu ve výši 30 milionů amerických dolarů. "Firma nikdy nezískala právo užívat Pelého identitu a to jakýmkoliv způsobem nebo v jakémkoliv formátu," říká dále soud. Bývalý fotbalista má smlouvy o partnerství například s Volkswagenem, Emirates a dalšími. 

Advokát Fred Sperling má s podobnými soudy zkušenosti. Už dříve pomohl bývalé basketbalové hvězdě Chicago Bulls Michaelu Jordanovi vyhrát téměř devět milionů dolarů proti řetězci supermarketů Dominick, který využil tvář basketbalisty v inzerátu.

"Cílem je získat spravedlivou odměnu za neoprávněné použití Pelého identity, aby se předešlo další budoucím neoprávněným využití," doplnil Sperling. Mluvčí Samsungu Danielle Meister Cohen deníku Independent řekl, že společnost nemá momentálně k probíhajícímu sporu žádný komentář. 

Reklama v New York Times:

pele1