Smlouva je platná, Rencar řádně plní povinnosti a případná výpověď by byla neoprávněná, uvedl dnes v tiskové zprávě předseda představenstva Rencar Pavel Slabý. Reagoval tak na informace, podle kterých chce dopravní podnik do poloviny roku spolupráci ukončit.

reklama

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná firma DPP. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. Městem vlastněný dopravní podnik drží ve společnosti Rencar zhruba třetinu. O výpovědi údajně nevýhodné smlouvy mluví vedení dopravního podniku řadu měsíců. A minulý týden rozhodnutí posvětilo představenstvo. Chce uzavřít dohodu o narovnání.

"Případné ukončení smlouvy pouze na základě jednoho účelově zpracovaného posudku by Rencaru i samotnému dopravnímu podniku způsobilo značné škody," uvedl Slabý. Podle něj má Rencar podepsané smlouvy na druhé pololetí roku 2016 v objemu přes 20 milionů a rezervace za více než 45 milionů korun. Možnou výpověď Slabý vnímá jako účelovou a týká se prý neoprávněné reklamy, kterou má v metru společnost euroAWK. S tou se městský podnik soudí.

Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle dřívějšího vyjádření ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma výpověď neakceptovala, podnik na ni podal žalobu.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.