Tento nárůst přibližně kopíruje i meziroční vývoj investic do internetové reklamy v České republice. V roce 2015 narostly investice do reklamy oproti předchozímu roku o 3,2 %. Český reklamní trh přitom v roce 2015 dosáhl 15 miliard korun (v Evropě jde o více než 30 miliard Euro v roce 2014).

Jak v roce 2014, tak i v roce loňském byly pro internetovou reklamu nejlepšími dny neděle a pondělí. Internetová reklama měla loni také špičku v době, která je vrcholem užívání internetu. První vrchol nastává těsně po poledni mezi 12:00 - 13:00 a další maximum přichází večer mezi 20:00 až 22:00 hodinou. Průměrná proklikovost (CTR - Click Through Rate) se v roce 2015 oproti předchozímu období zvýšila na 0,16 %.

reklama

Stejně jako v roce 2014 i v roce loňském pocházelo nejvíce těch, kterým je zobrazována internetová reklama, ze Středočeského kraje a Prahy. V tomto regionu žije přibližně 22 % obyvatel České republiky, přesto v roce 2014 na Středočeský kraj a Prahu připadalo 39,92 % zobrazení. V roce 2015 to bylo již 41,27 %. Na druhém místě se v obou sledovaných letech umístil Jihomoravský kraj. Pomyslnou třetí příčku obsadil kraj Moravskoslezský s 9,48 %. Zajímavostí také je, že oproti roku 2014 narostly přístupy na české webové stránky ze zahraničí na 18,7 % (14,3 % v roce 2014).

Co se týče nejpoužívanějších prohlížečů, tak pozici jedničky drží a posiluje stále Google Chrome. Z 37,2 % v roce 2014 narostl jeho podíl na 44,1 %. V obou sledovaných letech na internetovou reklamu nejvíce klikali uživatelé prohlížeče Safari. Jedničkou mezi operačními systémy je stále Windows 7 s podílem 45,81 %. Oproti předchozímu roku však jeho zastoupení kleslo o 5 %. Celkově mají operační systémy Windows 77,09% podíl na trhu.

Trend nárůstu využívání mobilních zařízení dokumentuje i údaj, že již 18,7 % reklam bylo zobrazeno na mobilních zařízeních. Počet zobrazení reklamy na chytrých telefonech narostl oproti předchozímu roku o 58 %. Co se týče operačních systémů používaných v chytrých telefonech, tak Android (Google) má již 3x větší zastoupení než iOS (Apple).

Cookies má v současné době zakázáno 9,8 % prohlížečů, zatímco v roce 2014 to bylo 7,36 % prohlížečů. Se stoupajícím využíváním internetu z mobilních zařízení jsou mizející cookies problémem nejenom pro reklamu, ale také pro měření návštěvnosti.

Reklamní trh v České republice v roce 2015 z pohledu Internet BillBoard (infografika)

Infografika iBillboard2015