Cookies, které se z navštíveného webu nahrají do prohlížeče uživatele, pomáhají například pro cílení reklamy. Shromažďováním informací však mohou omezit soukromí uživatelů. Se stoupajícím využíváním internetu z mobilních zařízení, která jsou hlavním zdrojem jejich blokování, jsou podle Internet BillBoardu mizející cookies problémem nejen pro reklamu, ale také pro měření návštěvnosti, kde se využívají jako hlavní nástroj.

Počet zobrazení reklamy na chytrých telefonech narostl proti předchozímu roku o 58 procent. Na mobilních zařízeních se loni zobrazilo téměř 19 procent všech reklam.

reklama

Nejpoužívanějším prohlížečem je Google Chrome, který loni zvýšil podíl z 37 na 44 procent. Na internetovou reklamu nejvíce klikali uživatelé prohlížeče Safari. Jedničkou mezi operačními systémy je stále Windows 7 s podílem 46 procent. Proti předchozímu roku však jeho zastoupení kleslo o pět procent. Celkově mají operační systémy Windows 77procentní podíl na trhu.

Vloni vzrostly investice do internetové reklamy meziročně o 3,2 procenta na 15 miliard korun. Přes 41 procent reklam si zobrazili uživatelé z Prahy a Středočeského kraje, následuje Jihomoravský kraj.