"Privátní značky nyní plánujeme výrazně posilovat. Je to obecný trend, který sledujeme i u našich mezinárodních konkurentů. Letos bychom se rádi přiblížili deseti procentnímu podílu vlastních značek na celkovém obratu společnosti, v roce 2017 pak jako realistický vidíme 15-20 procentní podíl," uvádí finanční ředitel Zootu Petr Ladžov, podle něhož by privátní kolekce v tomto roce měly generovat obrat 80 až 90 milionů korun. V porovnání s předchozím rokem by to představovalo cca 80% navýšení.

Jedním z hlavních důvodů pro vznik další privátní značky je podle vedení firmy výrazně větší možnost flexibilně reagovat na aktuální požadavky zákazníků. "Vlastní kolekce nám dává mnohem více svobody v reakci na aktuální módní trendy a zároveň máme mnohem lepší kontrolu nad dodavatelským řetězcem," vysvětluje Francesca Fabricio, šéfka oddělení privátních značek.

reklama

Podobu vlastních kolekcí utváří interní tým sídlící v Praze, který má v současné době 10 členů a skládá se z designérů, grafiků, projekt manažerů i technologů. Výroba v závislosti na konkrétní značce probíhá na různých místech Evropy včetně České republiky.

První privátní značku – Zoot Originál – společnost představila na konci roku 2013. Trička z biobavlny charakteristická vtipnými potisky se od té doby stala jedněmi z nejoblíbenějších artiklů v nabídce Zootu. Jen loni se jich prodalo 124 tisíc. Velice dobře si vedou také dámské boty a doplňky OJJU, s nimiž firma přišla v roce 2014 a které v budoucnu plánuje rozšířit i o pánský sortiment. Trojici dosavadních značek uzavírá Zoot Lokál, jehož prostřednictvím Zoot podporuje místní designéry a tvůrce.

Za hranice republiky

Stejně jako dosavadní vlastní značky Zootu, také Alchymi míří i na zahraniční trhy. Prodej nové kolekce byl současně s Českou republikou spuštěn i na Slovensku a v Rumunsku. "Pokud jde o prodej vlastní značky, ani na jednom z těchto trhů nestartujeme z nuly. V obou případech již navazujeme na předchozí dobrou zkušenost. Alchymi však na rozdíl od Originálu nemusíme pro jednotlivé trhy lokalizovat. Minimálně pro začátek tuto kolekci hodláme udržet v univerzální podobě pro všechny země, do budoucna možná zavedeme drobné nuance," prozrazuje Francesca Fabricio a dodává, že Alchymi se soustředí na ženy ve věkové skupině 25+ a klade důraz na jejich jedinečnou osobnost.

Marketingová podpora nové značky ve své podstatě navazuje na dosavadní komunikační koncepty Zootu, v nichž oblečení obvykle hraje až druhořadou roli. Prezentace Alchymi tak nebude stát na jednotlivých modelech, ale na ženách, které je nosí. 

"Tvářemi Alchymi se stanou například malířka, majitelka bistra, bloggerka, režisérka a scénáristka či mluvčí vietnamské komunity. Jde nám zkrátka o zajímavé ženy, které dělají, co je baví, a nebojí se jít proti proudu," uzavírá Francesca Fabricio.