Výzkumná společnost Ipsos oznámila, že přebírá neurovýzkumné aktivity firmy eMerite, a to včetně metodiky a know-how. Obě společnosti úzce spolupracovaly už v posledních dvou letech.

„Díky této metodě jsem schopni dodávat našim klientům hlubší pochopení výsledků a pomoci jim tak při vývoji efektivní komunikace,“ vysvětluje výkonný ředitel Ipsos Connect Michal Štěpánek. „Od roku 2015 je měření pomocí EEG a oční kamery volitelnou součástí našich testů reklamy a pomáhá našim klientům, aby jejich komunikace stála za to.“

reklama

Ipsos při testování reklam dokáže vyhodnotit emoce podle pohybu obličejových svalů (facial coding), dále polaritu emocí podle mozkové aktivity a míru pozornosti. Spojení s oční kamerou určí, co konkrétně diváka zaujalo v jednotlivých scénách. „Takto lze testovat podněty nejen audiovizuální a zvukové, ale i tištěné, čichové či chuové,“ doplňuje za Ipsos ředitel komunikace TomᚠMacků.

Měření EEG funguje tak, že zaznamenává mozkovou aktivitu - konkrétně změny mozkových vln, které jsou zodpovědné za rozhodování, myšlení a projevy lidských emocí. Při neurovýzkumu se monitoruje také frekvence srdečních tepů nebo elektrická vodivost pokožky.

 „Jsem rád, že kolegové z Ipsosu budou dále rozvíjet tento druh výzkumu. V době, kdy emoce hrají při rozhodovacím procesu významnou roli, bude mít jejich měření stále větší význam,“ uzavírá ředitel eMerite Martin Petrášek.