Sí Dentsu Aegis oznámila akvizici skupiny AdExpres Group, která zahrnuje agentury AdExpres, Bistro, Bistro Social a vývojářskou agenturu Mobile Internet. Nyní budou spadat do globální sítě Dentsu Aegis Network Czech republic & Slovakia.  

Podle tiskového oznámení zůstane ředitelem Jan Galgonek, jehož nadřízeným bude generální ředitel československého Dentsu Petr ChajdaZůstá i další personální obsazení: TomᚠKleňha a Pavel Flégl v Bistru, Ondřej Pavelek jako šéf Bistro Social a LukᚠHykl v Mobile Internet.

reklama

Galgonek povede celou digitální část Dentsu Aegis včetně agentur iProspect a Isobar

"Minulý týden proběhly v rámci globální Dentsu Aegis Network tři akvizice. Jsem rád, že jedna z nich je v České republice. Celý proces jednání o akvizici trval dva roky," řekl na dnešní tiskové konferenci Chajda. "Naše agentury byly zvyklé na odbavování velkých lokálních klientů, potřebovali jsme i lokální pohled." Naopak AdExpres hledal silného světového partnera. "Dělali jsme s klienty z Anglie, Nizozemska, Řecka, Rumunska, ale vždy nám chybělo globální síové zázemí," vysvětlil Galgonek.

Jan Galgonek a Petr Chajda na tiskové konferenci ke sloučení firem

Podle Chajdova vyjádření se Dentsu nyní stane v oboru nákupu digitálních médií dvojkou na trhu. "WPP je po sečtení všech agentur stále větší, ale v jejich případě si jednotlivé skupiny hodně konkurují, zatímco my chceme být jednotní. Globální organický růst Dentsu Aegis je nyní dvojnásobný oproti konkurenčním sítím," dodal.

AdExpres měl nabídky i od jiných sítí, ale ty je prý vnímaly jen jako možnost, jak zvýšit tržní podíl. S Dentsu se dohodl i díky tomu, že mohli všichni podílníci zůstat na svých místech. 

"Celá skupina AdExpres měla 95 lidí, nyní budeme v rámci Denstu na 140 lidech v digitálních aktivitách. AdExpres má letošní plán on-line tržeb přes 300 milionů. V rámci Dentsu bude celá on-line divize spravovat roční obrat přes půl miliardy," spočítal Galgonek.

Hlavním tahákem AdExpresu je programatický nákup s využitím vlastního trading desku. "Ne nějaký cizí z Londýna nebo Polska. Chceme být v tomto oboru vedoucím hráčem v celé střední Evropě," netají se ambicemi Galgonek. "Další téma, na které se zaměříme, jsou mobily. Chceme být regionálním hubem pro vývoj mobilních aplikací," řekl novinářům.

Společnost Adexpres byla založena v Praze v roce 2008. Z Čech a Slovenska zajišuje digitální kampaně pro celou Evropu a její tým se stará o klienty jako je Česká spořitelna, McDonald’s, Heineken, GlaxoSmithKline, Hero nebo AMC Networks. Od roku 2014 pod ni patří kreativní studio Bistro, vývojářská společnost Mobile Internet a agentura se specializací na sociální sítě Bistro Social.