Česko doporučená destinace měsíce března – poznejte Moravu. Tak zní celým názvem nová kampaň, která začala počátkem března v Soulu, hlavním městě Jižní Korei. "Díky našim aktivitám se v zahraničí daří spolupracovat s místními tour operátory a v jejich portfoliu tak Českou republiku daleko lépe zvýraznit. Cílem turistů pak není jen Praha, ale zejména i krásné regiony, které příliv zahraničních návštěvníků potřebují," uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová

Na současné kampani spolupracoval s CzechTourismem i jihokorejský tour operátor Hana Tour. "Kampaň vychází z konceptu nejsilnějšího korejského tour operátora, který se snaží ve spolupráci s národními tourism boardy každý měsíc soustředit pozornost na jednu destinaci a udělat z ní téma na sezónu, což se později zpravidla výrazně odrazí i na prodeji zájezdů," popisuje ředitel zahraničního zastoupení v Korei Michal Procházka.

reklama

Kampaň je spojena se zajímavým media mixem, který obsahuje online a flash bannery, videa na korejském youtube (TV Cast), ale i masivní eventy na sociálních sítích či outdoor. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Korei se podílelo na přípravě kampaně, která poběží i na obřích obrazovkách v nejvytíženějších stanicích metra jako Gangnam, Samseong či Hongik University, ale zbarví i český vagón soulského metra 57 kilometrové trasy 7, projíždějící populární čtvrtě jako Cheongdam, Nonhyeon či Yoido.

 

"V patnáctimiliónové metropoli se v metru každodenně soustředí obrovské množství lidí. Vizuály umístěné na uzlových stanicích a populárních linkách jsou výhodnou příležitostí, jak oslovit cílovou skupinu, v tomto případě formou turistických balíčků a poznávacích zájezdů do ČR – podobně jako u nás takto fungují polepy tramvají," dodává Procházka.

Vnější i vnitřní stranu českého vagónu zdobí brandové pohledy na Prahu, ale i panoramata Českého Krumlova, Mikulova či fotografie jarních tulipánů před zámkem Lednice. Podlaha je potištěna vzorkem pražské dlažby. Plánuje se, že české metro bude jezdit až do konce května 2016.

Kampaň s Hana Tour je realizována zároveň při příležitosti uvedení prvního korejského mono balíčku zaměřeného pouze na ČR, v jehož devítidenním itineráři (Praha-Olomouc-Kroměříž-Lednice-Valtice-Mikulov-Český Krumlov-Praha) Hana Tour představuje nově i Moravu.

Česko je pro korejský trh dynamicky rostoucí destinací, která za dva roky téměř zdvojnásobila počet turistů na 257 tisíc za rok 2015 s přímými lety ČSA a Koreanairu mezi Soulem a Prahou. "Korejský trh zraje a je na něm cítit hlad po nových destinacích. Korejci oceňují především romantický ráz našich historických zachovalých měst, hudbu, pivo, loutky, ale i původní kulturu a tradice. Proto si myslíme, že má smysl nyní představit například nejen města zapsaná na seznamu UNESCO, ale také moravský folklor," vysvětluje generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Pro ZZ Korea je to největší propagační akce, na jaké se za dobu své existence zastoupení podílelo. Na celkovém rozpočtu kolem 11 miliónů korun participuje i několik korejských a českých subjektů. V neposlední řadě kampaň vznikla i díky spolupráci a příspěvku domácích regionálních institucí, podílí se na ní například Jihomoravský kraj, destinační managementy Střední Moravy a Východní Moravy, Město Olomouc či Kroměříž. Na její přípravě spolupracovalo zahraniční zastoupení Korea také s Prague City Tourism