Inzerentem číslo jedna byl v roce 2015 výrobce Hyundai, který vedl žebříček i mezi produktovými značkami – reklamu v nejvyšší hodnotě měl v roce 2015 model Hyundai i30.

reklama

V žebříčku TOP 10 výrobců osobních automobilů zaznamenala meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamy většina firem. Největším "skokanem" byl Volkswagen, jehož reklamní prostor byl loni o 94 milionů korun (tedy o 38 %) vyšší než o rok dříve. Téměř čtvrtinové navýšení hodnoty inzerce pak můžeme zaznamenat i u Nissanu a pětinový nárůst se projevil i u Hyundai. Reklamní prostor v hodnotě o 15 % vyšší než v roce 2014 pak loni využily Renault, KIA a Opel. Nárůst o 13 %, tedy o 39 milionů korun, se projevil i u mladoboleslavské Škody Auto, která byla v roce 2015 zároveň druhým největším inzerentem své kategorie.

Meziroční pokles v ceníkové hodnotě reklamy zaznamenaly v žebříčku TOP 10 celkem tři výrobci, a to Peugeot (z 242 milionů korun na 191 milionů korun, tedy o 21 %), Citröen (-15 %) a Ford, u něhož se projevil pokles o 8 %.

Ceniková hodnota TOP 10 firemních znacek výrobců osobních automobilů