Na špici světového Instagramu se nepřekvapivě drží módní značky v čele se sportovním oblečením Nike, následované známými food brandy, např. McDonaldem. Pro firmy s méně zajímavými vizuály je správa Instagramu o něco t잚í. Neznamená to však, že by se mu nutně musely vyhýbat. Kreativně je možné pracovat s většinou produktů a služeb. Stačí vědět, co na síti funguje.

reklama

Každá firma, která rozjíždí Instagram, záhy pozná, že tvrdý prodejní obsah jeho uživatele nezajímá. Na Instagram chodí lidé do idealizovaného světa plného nádherných fotografií. Ocení zajímavé kompozice, tajemnou hru stínů nebo unikátní snímky ze zákulisí. Přestože si velké značky při jejich pořizování dopomáhají profesionálními fotoaparáty, ten pravý okamžik je možné zachytit i na obyčejný telefon. Instagram nabízí spoustu postprodukčních filtrů, jež upraví fotografie do atraktivní podoby, na kterou jsou jeho uživatelé zvyklí. Vytvoření zajímavého vizuálního obsahu však značkám k úspěchu na Instagramu nestačí! Aby uživatelé profil našli, musí brandy pracovat také s relevantními hashtagy. Ty by měly obsahovat klíčová slova související s jejich byznysem, nebo přímo popisovat, co je na fotografii. Pro zaujetí českého publika se hodí hashtagy v češtině, bez interpunkčních znamének a diakritiky. Oblíbené jsou však v tuzemsku i hashtagy v anglickém jazyce. Světově nejpoužívanějším hashtagem je opět nepřekvapivě #fashion.

Důležitou součástí budování profilu na Instagramu je také sociální aktivita. Firmy si často myslí, že když budou postovat dvě tři fotky týdně, lidé už si je najdou. Chyba lávky! Profilu na Instagramu je třeba se soustavně věnovat, vyhledávat relevantní fotografie, komentovat, a získávat tak nové followery. Bez nich svůj profil můžete rovnou pohřbít.

Eva Řeháková, copywriter & social media specialist, agentura MarketUp