Tržby Hamé prolomily loni poprvé hranici 6 miliard korun, největší podíl na nich měl prodej masových výrobků, výrazně rostl odbyt chlazeného sortimentu. Z pohledu podílu na tržbách si 50 procent připisuje tuzemský trh, 17% Slovensko, dále Rumunsko a Rusko (9 procent) a Maďarsko (4 procenta).

reklama

Pro letošní rok chystá Hamé investice do rozvoje cca. 200 milionů korun. Kromě dvou stávajících podnikových prodejen Hamka na Moravě a jedné u Bratislavy zavádí Hamé také produktové koutky vlastní značky, tzv. Hamé point, ve vytipovaných prodejnách v rámci celých Čech. První postavený Hamé Point lze vidět v obchodě Unikom v Říčanech u Prahy. Další z možných lokalit pro otevření prodejny Hamka je Brno, podle ředitelky marketingu Hamé Marcely Mitáčkové však není cílem společnosti vlastnit širokou sí vlastních prodejen. Pozornost věnuje společnost též e-shopu Hamé, logistiku a distribuci pro něj zajišuje společnost Ergotep. V současnosti má e-shop v nabídce asi 500 z celkových 1500 produktových položek. Jak uvádí Marcela Mitáčková, v nákupních košících na e-shopu převládají t잚í, víceobjemové obaly a tzv. baby food. Kojeneckou stravu mimoto Hamé prodává i přes další online kanál, e-shop Proděti.cz.

Sortiment rozšiřuje Hamé postupně o bezlepkové výrobky, nové příchutě pomazánek v plastových obalech Doypack, marmelád či kojeneckých pyré Hamánek. Společnost také redesignovala domovský web a spustila TV kampaň s názvem Radost být spolu pro tradiční výrobek, paštiku Májka. Kreativu navrhla zlínská agentura Kouzelná animace. Kampaň se objeví též v printu, OOH a online.

HAMÉ - Žijeme paštikami - Májka

Výrobce Hamé v nedávné době uzavřel dohodu o převezetí norskou skupinou Orkla"Tuto změnu vnímám pozitivně. Firma potřebuje silného zkušeného vlastníka, který jí dá nový impuls, dostatečně využije její potenciál a podpoří ji v jejím dalším růstu a rozvoji," zdůraznil generální ředitel Hamé Martin Štrupl.