Hlavní součástí kampaně je minutový televizní spot, který rekonstruuje útěk Josefa Hlavatého. Ten v osmdesátých letech přeletěl hranice do Rakouska na vlastnoručně postaveném rogalu se tříletým synem na zádech. V režii Martina Krejčího se v hlavních rolích objeví Adam Kraus a Jana Krausová. Kampaň připravila komunikační agentura Young & Rubicam. "Řekla jsem si, že je potřeba vytvořit v Česku protiváhu sílícím projevům nenávisti. Připravili jsme kampaň, která se nesnaží moralizovat ani poučovat lidi o tom, jak by se měli stavět k uprchlické krizi. Lidem v nouzi, kteří musejí odejít ze své země, se prostě musí pomoct," vysvětluje Tereza Svěráková, kreativní ředitelka agentury Young & Rubicam a autorka kampaně

 

Kampaň se objeví také v rádiu a zahrnuje i tištěné inzeráty. Ty podle UNHCR vyprávějí příběh Rudy Krejčího, kterého otec propašoval za hranice v rakvi zahrabané ve vagonu plném uhlí, a Roberta Ospalda, který se dostal ven po drátech vysokého napětí. 

 

reklama
UNHCR kampaní reaguje na aktuální debaty kolem migrační krize. "V nedávné minulosti bylo mnoho Čechů uprchlíky, dnes hledají bezpečí lidé z jiných částí světa. Stejně tak jako Čechům poskytly v minulosti šlechetně útočiště jiné státy, nyní mají Češi šanci pomoci ostatním," uvádí v tiskové zprávě.
 
Úřad vzbudil v lednu pozornost jinou kampaní reagující na situaci s uprchlíky. Spolu s organizací META připravil vzdělávací materiály pro základní a střední školy, které mimo jiné staví žáky do role uprchlíků. Ministryně školství Kateřina Valachová se od kampaně distancovala.