"O nadaci jsem uvažovala již dlouho a stále jsem přemýšlela, jakým směrem pomoci se vydat. Stáří se týká každého z nás, ale zároveň je vnímáno velmi negativně – všichni chceme žít dlouho, ale nikdo nechce být starý. Přitom si myslím, že stejně jako k ostatním etapám lidského života, i ke stáří patří radost," říká Simona Krainová.

reklama

Své jméno nadace dostala po sv. Antonínovi, který je mimo jiné patronem starých lidí, rodiny a všech, kteří se ocitli v nouzi. Antonika chce pomáhat ve čtyřech základních oblastech: pro domovy seniorů získávat modernější vybavení a zlepšovat podmínky bydlení v nich, zároveň jim přispívat na zdravotní pomůcky. Nadace chce pomáhat i jednotlivcům a v neposlední řadě podporovat aktivity, které starší generaci přinášejí radost do života. "V tuto chvíli jsme na začátku a jsme si vědomi toho, že nezměníme všechno. Co ale změnit chceme, je mimo jiné způsob, jakým budeme k pomoci přistupovat. Těšíme se na konkrétní nápady a projekty, na které by naše pomoc měla směřovat," vysvětluje Simona Bagarová, manažerka Nadace Antonika Simony Krainové. Nadace chce v budoucnu přijít i s méně tradičními formami pomoci, které do života starších lidí vnesou zábavu a radost. Podpořené projekty by přitom měly být vždy viditelné, aby bylo jasné, na jakou konkrétní věc pomoc putuje.

Generálním partnerem, který vznik Nadace Antonika Simony Krainové podpořil v samém začátku, se stala Raiffeisen stavební spořitelna. "Tématu starší generace jsme se již v minulosti věnovali, a to samozřejmě z hlediska naší hlavní činnosti, problematiky bydlení. Podpora Antoniky proto z našeho pohledu dávala jasný smysl a těšíme se na společné projekty, které jdou i za tuto oblast. V rámci nadace chceme být aktivním partnerem, naše pomoc rozhodně nekončí jen u financí," říká Pavel Chmelík, místopředseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny, která v uplynulých týdnech realizovala s agenturou STEM/MARK průzkum na téma čeští senioři.