V pondělí 22. února novou agenturu se specializací na marketingové a právní zastupování sportovců s názvem Global Sports aktéři oficiálně představili novinářům ve svém karlínském sídle. Jakub Dlouhý s Pavlem Zíkou začali plány na novou agentuu spřádat v létě 2015, její poslání a fungování zakládají na pěti pilířích: globálnost, individuální přístup, vzdělávání, marketing a sociální sítě. 

Jakub Dlouhý krátce představil každý z nich: pilíř globálnosti se promítá již do samotného názvu agentury a symbolizuje ambice jejího managementu angažovat nejen tuzemské sportovce, ale ale i zahraniční sportovce u nás či české sportovce v zahraničí. Již nyní s Global Sports podepsali smlouvy fotbalisté z Finska či Estonska. Šéfové agentury se mimo jiné pyšní pěti jazykovými mutacemi webu Global Sports a jazykovými znalostmi svých pracovníků.

Individuální přístup je dle Dlouhého nezbytnou podmínku k tomu, aby agentura dokázala pomoci každému sportovci k úspěchu a vytvářela mu potřebný servis a zázemí. Vzdělávací projekt Akademie je inspirován samotnými sportovci a kopíruje podobný projekt Českého olympijského výboru určený mladým nadějným sportovcům. Akademie poskytne zastupovaným klientům agentury workshopy a semináře z oblasti mediální komunikace, práce se sociálními sítěmi, právní problematiky, apod. Cílem Akademie je mimo jiné poskytnout sportovcům takové znalosti a dovednosti, které pomůžou každému při budování tzv. druhé kariéry po ukončení té profesionální, sportovní.

reklama

Marketing je ve sportu slovy Jakuba Dlouhého podceňován a zdejší sportovci se málo objevují v reklamě. Global Sports se proto zaměří na užší spolupráci s komerčními partnery, aby za účasti úspěšných sportovců plnili své obchodní cíle. A konečně sociální média – agentura vidí nedoceněnost fenoménu sportovních fanoušků na sociálních sítích a chce s nimi proto daleko více pracovat. "Důkazem toho je již skutečnost, že se tato tisková konference živě přenáší přes Persicope a Twitter," doplnil Dlouhý.

Global Sports zatím podepsala smlouvy s 58 fotbalisty, překážkářkou a dvojnásobnou mistryní světa Zuzanou Hejnovou a teprve 14letým Filipem Salačem, závodníkem na silničních motorkách, který se letos   připojí do Red Bull MotoGP Rookies Cupu 

Global Sports se opírá o sí zkušených spolupracovníků. Fotbalovým šéf skautem a vedoucím sportovního úseku je Martin Poustka, který působil ve fotbalové Slavii. V oblasti právního servisu spoléhá agentura na Jana Šovíčka, předního experta na sportovní právo a rozhodce mezinárodního Arbitrážního sportovního soudu. GS spolupracuje také s advokátkou Kateřinou Radostovou, předsedkyní Odvolací komise fotbalové asociace, Alexandrem Klimentem, dlouholetým šéfem komunikace Českého olympijského výboru, a Markem Miláčkem, který měl v minulosti na starosti sponzoringové aktivity Škoda Auto na Tour de France a Giro d'Italia. Agentura bude využívat i služeb Petra Brabce, špičkového kondičního trenéra a výživového specialisty.