"ČT art má ze všech programů České televize nejvyšší podíl vysokoškolsky vzdělaných diváků. Kvalitativní parametry, jakými jsou zaujetí či originalita pořadů a rovněž spokojenost s programovou nabídkou, jsou tak pro nás zásadním měřítkem úspěchu. Vysoké hodnoty, kterých Art dosáhl, dokazují, že u náročného kulturního diváka program v loňském roce obstál," konstatuje výkonný ředitel ČT art TomᚠMotl. Kulturní program ČT hodnoty spokojenosti 8,1. Ta převyšuje průměr celého českého televizní trhu, který dosahuje výše 8,1. Vysokých čísel dosahovaly pořady ČT art také z hlediska originality (72 %) a zaujetí (76 %)

reklama

ČT art odvysílal během loňského roku 1 257 premiér, z toho 929 pořadů nabídlo původní českou či československou tvorbu. Programovým typům dominovaly formáty s dokumentární tématikou a hudební pořady. Těch odvysílal Art takřka devět set, nejspokojenější pak byli diváci s koncertem Andrea Bocceliho k zahájení výstavy Expo 2015. Z cyklických pořadů pak s patnáctidílným dokumentem Československý filmový zázrak nebo sedmidílným italským seriálem Verdi. Tradičně vysokých hodnot spokojenosti dosahuje rovněž cyklus Marka Ebena Na plovárně.

ČT art osloví denně v průměru 184 tisíc diváků v cílové skupině 15+. Nejvyšších hodnot dosáhla stanice ČT art na Silvestra, kdy si ji zapnulo takřka půl milionu lidí. Z hlediska srovnání s ostatními evropskými veřejnoprávními kanály s uměleckým zaměřením má ČT art srovnatelný podíl na publiku například s britským BBC 4 nebo s německo-francouzským ARTE.